EthicSport–Decathlon Kupa, Kazincbarcika

Eltelt egy újabb év. Nem lettem sem magasabb, sem szebb, de legalább kövérebb sem. Túl sokkal... De kárpótlásul újra itt a cross szezon, megint lehet tépni a pedálokat, jókat kanyarogni, meg ugye szocializálódni a többi lököttel, aki nem tette el a bringát télire.

Idén már hétfordulós lesz a Supercross sorozat, amelybe két új futam kerül, egy Veszprémben, aminek különösen örülök, és egy Budapesten a Hegyibringa szervezésében, ami ugyancsak jól hangzik. :) Már a montis szezonban beszélgettünk páran a csapatból, hogy ki az, aki indulna ezeken a versenyeken, úgy tűnik nálunk is terjed a vírus... Jucus már korábban beújított egy cyclocross bringát, Zé pár hete vette meg a kicsikéjét és végül Imre Szabi is megjelent a hétvégén az új szerzeményével.

Ugyanis most hétvégén rendezték az első Supercross futamot a messzi-messzi Kazincbarcikán, ami nekem távolabb esik minden más hazai bringaversenytől. Pont emiatt már előző nap leutaztunk a közeli Berentére, ahol barátaim rokonainál szálltunk meg, ezúton is köszönöm nekik a szívélyes vendéglátást, idén már szinte családtagként kezeltek, miközben eddig csak egyszer találkoztunk, tavaly ugyanekkor, az első Supercross futamon.

Az este is gyorsan eltelt, kisgyerkőcöt ijesztgettünk, beszélgettünk az élet kisebb-nagyobb dolgairól, kutyáztunk, szóval semmi különös nem történt, nagyon nyugodtnak éreztem a légkört. Mintha arrafelé minden lassabban történne, nem siet senki sehova. Évente egyszer jön csak pár fanatikus a Csónakázó tóhoz biciklizni egy fél napra, majd minden újra lelassul és elcsendesedik.

supercross

A fanatikusok viszont évről-évre többen vannak, már az első versenyen megdőlt a tavalyi indulói létszámrekord: összesen 130-an indultak a futamon, csapatunkból Imre Szabi, Keczkó Zoli és jómagam vettünk részt, Jucus most igazoltan volt távol. Lassan visszajáró vendégek lesznek szlovák sporttársaink is, rendszerint bele tudnak szólni a dobogóért folyó küzdelmekbe, és ez jó, nem csak az ismert ellenfelekkel kell küzdeniük legjobbjainknak.

Az idei pálya kicsit változott a tavalyihoz képest, egy hosszú lépcső helyett két rövidebb került be, nem volt szimpla akadály, viszont cserébe kaptunk egy jó kis ugratót, amiről szépen lehetett röpködni. Itt szinte mindenki próbált egy kicsit figurázni a saját szintjén a nézőközönség szórakoztatására, amely minden egyes produkciót nagy üdvrivalgással fogadott. Szóval a hangulat megint rendben volt! :)

Amennyire időm engedte, én is próbáltam kivenni a részem a hangulatteremtésből, de sajnos főként a saját futam előtti teendőimmel voltam elfoglalva. Zézó azért kapott tőlem pár kisebb szurkálódást, amíg melegítettem, természetesen ezt vissza is kaptam verseny közben.:) Zolinak még elég új ez a versenyforma, nincs ilyen pörgéshez szokva és a technikát is tanulnia kell, de elmondása szerint élvezi a dolgot és tetszik neki. Persze mindezt nem közvetlenül a verseny után kell tőle megkérdezni, mert akkor nem ezt fogja mondani. :D

Másik "újoncunknak", Imre Szabinak sajnos nem tudtam szurkolni, mivel egy futamban indultunk és nem találkoztunk a pályán. Neki ismét jól pörgött a lába, be is gyűjtött egy ötödik helyet.

Nekem még a visszarázódáson volt a hangsúly, meg kell szoknom a bringát, belejönni a kanyarodásba és a felugrásokba. Jellemzően nem az erőmmel van a gond, hanem a technikás részeken vagyok nagyon lassú, volt is oda-vissza előzgetés rendesen, mert amikor végre sikerült valakit leszakítanom, szinte biztosan hibáztam utána egyet, amivel újra fölértek a nyakamra.

keczko zoltan supercross kazincbarcika

A helyezésemről annyit, hogy idén már nincs külön hobbi kategória, így elitben kell mennem, de ennek ellenére nem vagyok a mezőny legvégén, sőt, ha megnézem az eredménylistát, nem is olyan rossz ez a tizenhatodik hely.

Összegezve a hétvégét, ismét kitettek magukért a barcikaiak, nagyon jó kis versenyt hoztak össze, a hangulat is megvolt (főleg miután "Drótos" Tóth Andris vagy 200 méter után eldefektelt a futamunkban...), ugyan mi kellhet még?

A következő fordulót két hét múlva rendezik Ózdon, ezt a verseny már tavaly is ki kellett hagynom és úgy tűnik, hogy idén sem fér bele az időmbe, de november 18-án a veszprémi futamon biztosan ott leszek!