Villapark Vértes Maraton

2011. október 9-én rendezte meg a Tatabányai Kerékpáros TK Várgesztesen első alkalommal a Villapark Vértes Maratont. A hirtelen beköszöntő ősz sem riasztott vissza közel háromszáz kerekest, hogy megmérkőzzenek önmagukkal és versenytársaikkal.

A résztvevők három táv közül választhattak, rövid (13km), közép (23km), hosszú (48km). Ezek becsapósak, mert a viszonylag kevés kilométerhez jócskán kijutott a szintekből is. A csapatból végül négyen vettünk részt, Orsi, Buki, Szabi és én, persze mindannyian a hosszú távot választottuk.

Várgesztesre megérkezve 6 fokot mutatott a hőmérő, mely kicsit lelkesedésünket szegte. Átvettük a rajszámot, és nekiálltunk felkészülni a versenyre. Minden ruhadarabot magamra húztam, amit csak elvittem. Rövid ujjú aláöltöző, rövid ujjú mez + karmelegítő, hosszú ujjú mez, és egy szélmellény:-)

Egy gyors bemelegítés, és már gurultunk is a rajthoz. Legnagyobb meglepésemre szép számú mezőny gyűlt össze és az indulók közt Buruczki Szilárd és Dósa Eszti is felsorakozott. Lassú rajttal vágtunk neki a 48 km-nek és az 1150 méter szintkülönbségnek. A pálya 2 körből állt, egy 23 km-es és egy 25 km-es karikából. Az időjárás nagyon kegyes volt hozzánk, a verseny elején kb. csak 10 percig esett olyan apró szemű, áztatós eső aztán el is állt és a végére még a nap is többször megmutatta magát.

A pálya nyomvonala nagyon tetszett, jó kis mászások, egynyomos száguldozós lefelék. Szépen le volt takarítva, jól lehetett haladni. Sokat pihenni nem tudtunk, mert viszonylag rövidek voltak a lejtők a mászásokhoz képest. Az útvonalat, szalagokkal és egy-egy helyen A4-es méretű MTB feliratokkal jelölték.

A kereszteződésbe érve néha tanácstalanul néztem körbe, hogy na most merre, de akkor már észre is vettem hogy az út felett középen lóg a szalag. Volt jelölés, csak nekem egy kicsit magasan volt és hirtelen kiesett a látómezőmből. Az A4-es táblákat aprónak tartottam, mert csak viszonylag közelről tudtam pontosan értelmezni, hogy mit is akar üzenni.

Egy kereszteződés elrontását leszámítva, nagyon tetszett a versen, és az útvonal. Célba érkezés után gyors átöltözés, majd elfogyasztottuk a babgulyást és a rengeteg süteményekből is falatoztunk, amit a szervezők biztosítottak, majd megkerestük az eredménylistát, mert nem tudtam hol sikerült végeznem.

Szinte az egész verseny alatt egy holttérben tekertem, nem tudtam ki van és előttem ki van mögöttem. Nagyon megörültem, amikor kiderült, hogy kategóriámban a 3. helyet csíptem el. Az eredményhirdetést a tombola után tartották, ahol rengeteg ajándék talált gazdára. A díjátadó után gyorsan felpakoltuk a bringákat az autóra és indultunk haza, meglehetősen átfagytunk a versenyen és az utána való ácsorgásban.

Összességében egy jól sikerült jó hangulatú versenyen vehettünk részt, nagyon tetszett a helyszín és az útvonal. Jövőre ugyanitt!