Nagy gondban van a szerkesztő, hogy az alábbi beszámolót melyik kategóriába sorolja, hiszen egyrészről a kajak-kenu szakosztályunk vezetője a főszereplő, másrészt az egysület által szervezett hegyikerékpáros versenyről van szó...
Így élte meg az Underworld Kupát Endre, aki még életében nem látott mountain bike viadalt:
Fülöp Miki főszervezőnek segítettem pár dologban a verseny előkészületeivel kapcsolatban és eközben, ahogy közeledett a verseny napja, kezdtem kacérkodni a nevezés gondolatával. A nevezési határidő közeledtével aztán abban maradtunk Mikivel, hogy hagyjuk, hiszen nincs versenyre alkalmas bringám, ami pedig jelenleg van az életveszélyes, mert el van repedve a váz és bármikor kettétörhet…
Augusztus 13-án reggel 9 órakor elrajtolt az első mezőny felnőtt női és junior férfi indulókkal. Azt tudni kell, hogy még életemben nem voltam hegyikerékpár versenyen se nézőként se résztvevőként. A versenyszerű kenuzást 1990-től 2000-ig űztem, utána sem álltam le teljesen, a futás és kerékpározás is jelentősen színesítette heti edzésprogramjaimat persze már nem napi rendszerességgel. Gyakran járok be dolgozni Pomázról Kőbányára a hegyikerékpárommal, ami 26 km egy irányba. Ez a kerékpáros előéletem.
Visszakanyarodva a másodízben megrendezett Underworld Kupához, talán a második futam után kérdeztem Mikit, hogy van-e olyan nevező, aki nem jött el. Igen volt a válasz és innentől kezdve nem volt visszaút. Bevallom őszintén, hogy láttam a beérkezőket nyakig porosan, csatakosan és ez fölpiszkálta versenyösztöneimet. Nagyon nagy kedvet kaptam ahhoz, hogy én is részese legyek indulóként ennek a versenynek. Ez egy teljesen új dolog eddigi kihívásaimat illetően. Ha technikailag nem is vagyok nagyon gyakorlott hegyikerekező, viszont nem rossz állóképességgel rendelkezem, ami az amatőr kategóriát illeti, na meg a városi hegyikerékpározásomat is magas szinten űzöm, hiszen sok járda-úttest szintkülönbséget szoktam legyőzni nem beszélve az Északi összekötő (Újpest) vasúti hídra való föltekerésről sem. Meg egyébként is kenuversenyen sosincs ilyen por, amely a verseny folyamán így belepi az embert.
Gyorsan fölmértem milyen lehetőségeim vannak egy alkalmas kerékpár előkészítéséhez. 1992 óta használtam egy Schwinn Csepel Woodlands típust, de az utóbbi időben már annyira elrepedt a váza a függőleges üléscső és a vízszintes vázcső találkozásánál, hogy az első nagyobb próbatételnél kettétört volna alattam és már a fogaskerekek annyira el voltak kopva, hogy folyamatosan ugrott a lánc tekerés közben.
Szerencsémre volt még egy variáció: két éve őrzünk egy olyan hegyikerékpárt, amelyet a többi 39 társával együtt az egyik Nagy Sportágválasztó rendezvényünkön kellett kisorsoltunk egy hamburgergyártó cég jóvoltából, de eddig még nem vették át valamilyen oknál fogva. Egyébként nem alaptalanul, pénteken a pálya előkészítése után késő este már ezzel a géppel indultam haza lesz, ami lesz alapon. Hazafelé nem volt semmi gond, de másnap visszafelé jövet már egészen jól kezdett lötyögni a hajtókar agya. Valamilyen olcsó csapágyas megoldással volt fölszerelve, kis híján szét is esett mire kiérkeztem a Maglódi útra.
Szerencsémre a verseny hozadéka volt, hogy kerékpár szerviz segítette a versenyzőket. Megnézettem a srácokkal, mi lehet a probléma. - Azonnal tetessek bele monoblokkot mert ami benne van az nagyon komolytalan és mindig szét fog jönni, bármit is csinálunk vele - kaptam az átvizsgálás utáni választ. Egyébként meghúzták nekem, de pár tekerés után újra elkezdett kilazulni.
Gyorsan kimentem a Kada utcába a bringaszerelőhöz, hogy tegyen be egy monoblokkot a gyárilag beszerelt csapágyas megoldás helyett és föltetettem egy olyan pedálpárt, amelyikbe klipsz szerelhető. Míg a szerelő tette a dolgát, gyorsan vásároltam pár banánt, túró rudit, gyümölcslét, hogy föltöltsem, előkészítsem szervezetemet a csúcsteljesítményre.
A szerelőt hátrahagyva, visszaindulva a pályára, éreztem, hogy csodálatosan forog a monoblokkban a hajtókar. Nem lötyögött és hangtalanul suhantam mint egy lopakodó. Éreztem, hogy egy igazi metamorfózison mentünk át, de még hátra volt pár átalakítás és alkatrészcsere. Mivel polgári célra terveztem használni kerékpáromat a verseny után, és ki tudja mikor lesz időm újra szerelni, átraktam a csomagtartómat, gyerekülés tartót, lámpákat, műanyag klipszeket és a sárhányókat régi bicajomról.
A versenyemet egyébként majdnem lekéstem, mert elnéztem a rajtidőmet másfél órával. Öt perccel a futamunk előtt tett rá Miki a rajtlistára, gyorsan fölrajtszámozta a bringámat és spuriztam is a rajtvonalhoz. Mivel a verseny elején még szó sem volt arról, hogy elindulok, nem is mentem végig a pályán egyszer sem. Ezt kicsit sajnáltam és kockázatosnak találtam, így első kerekes rajtom előtt, de gondoltam, majd óvatos leszek. A pisztolydörrenés előtt gyorsan kikérdeztem egy versenyzőt, hogy mik a veszélyesebb szakaszok.
Igazi versenyzői vénával rendelkezem ezért egyből az első sorba álltam, ahol már csak a füvön volt hely számomra. Ezt gondolom sokan furcsállták, ahogy végigmérték eszközparkomat, de föl voltam készülve arra, hogy bebizonyítsam, nem a kerékpár teszi a versenyzőt. Nem számít a végeredmény, csak a rajtszakaszt nyerjem meg! - gondoltam.
DJ-nk beszólt, 15 másodperc múlva pisztolylövés és már indultunk is. A rajt jól sikerült és simán vettem az első nehezebb akadályt (csak van eredménye annak, hogy ha tehetem, kerékpárral közlekedek). Meglepően jól működtek a gyárilag szerelt fékeim, nagyon jól fogták a kerekeimet, megvoltak az első porfelhők is, amelyek tüdőzve nem voltak valami kellemesek.
Nem szoktam csúszkálni ezért nagyon furcsa volt, amikor az egyik kanyarban rendre megcsúsztam. Szurkolóim bíztatása a pálya különböző pontjainál, nagyon jól jött. Simán fölugrattam a teniszpályák utáni kapunál a lépcsőn (ettől tartottam egy kicsit, mert nem egyet hanem kettő lépcsőfokot kellett ugratni és ilyet még nem csináltam) és próbáltam az egyenes szakaszokban előnyt szerezni, mert azért a hegyi szakaszokhoz nem volt valami jó a váltóm és én is sokat bénáztam vele.
Közeledett a pincerész, nagyon jól lementem az erdei ösvényen majd a rámpán is. A pince fantasztikus volt, mert nem mentem neki semminek és nem is csúszott a kerekem. Sokan estek el a harmadik hosszú vájat alsó fordulójában. Tényleg élveztem a versenyzést, de azért a biztonságra törekedtem. A pincéből kiérkezve élvezetes volt a gyilkos hegymenet csak nem mindig sikerült fölváltanom és ez belassított. A nagy szürke csarnok mellett elhaladva alig vártam, hogy a szűk lejtős ösvényre ráérjek. Nagyon kellett figyelni, mert teleszkóp nélkül nehéz volt nagy sebességgel végigmenni a bukkanókon.
A focipályára leérve mindig éreztem, hogy ez az én szakaszom. Itt általában le tudtam hagyni az előttem haladókat, mert nem kellett váltogatni. Az ötödik körnél járhattunk, amikor kilazult a kormányt rögzítő csavar. Üzentem a szervizeseknek, hogy várjanak a pálya szélén, de még, hogy elérjem őket, hátra volt a szerpentines domboldal plusz a végén a kiszáradt medence a hatalmas bukkanókkal. Nem volt veszélytelen kilazult kormánnyal teljesíteni, de szerencsére nem jött elő semmilyen komplikáció. Gyorsan kiálltam a képzeletbeli Merkaptos dokkba, meghúzták a srácok a csavaromat (tiszta forma 1-es pilótának éreztem magam) és már száguldhattam tovább Kriszta kolléganőm rendszeres célhelyszínnél levő buzdítása mellett.
A táv második felétől kezdett megfogalmazódni azon érzésem, hogy bejáratódott az alkalmi kerékpárom. Egy hiba folyamatosan végigkísért viszont a második körtől kezdve. A kerékpár szerelőnél kicserélt bal pedál csapágya nem működött és állandóan lefelé kellett néznem, hogy beforgassam a lábfejemhez a klipszet. Ez sajnos végigkísért a verseny túlnyomó része alatt. A hetedik körömnél járhattam, amikor kilazult a nyeregcsavarom és elég kényelmetlen volt ülnöm az ülésen, de ezt is megoldottuk a szerelődokkban.
Annyira élvezetes volt a tekerés végig, hogy sajnáltam, amikor leintették a mezőnyt és a kör vége már a célt jelentette.Őszintén szólva, várakozáson felüli élményt nyújtott életem első hegyikerékpáros versenye.
A 42 indulóból a 10 helyet szereztem meg. A konstruktőreimmel már egy csomó javítást tervezünk a meglévő gépemen, hogy a legenda tovább folytatódjon 2012-ben...
Az alábbiakban közreadom a versenyeszközöm jellemző adatait:
váz: ismeretlen márkájú kínai acéltermék (biztos, hogy valami olcsó tömegcikk lehet mivel ebből a típusból 40 darabot sorsolt ki egy cég egyik rendezvényünkön)
telo: nincs (azaz acél merevvilla)
váltó: Falcon felülről tekergetős (a legegyszerűbb és legolcsóbb fokozat nélküli váltó, ami valaha létezett)
fék: Bike Positive (na ez talán a legminőségibb az egész bringán, tényleg kiválóan működött végig a verseny folyamán)
csomagtartó: eredeti vasból készült no name tömegcikk
sárhányó: zefal (végre valami jobb márka is föltűnik)
cipő: saucony futócipő 2006-os modell (futásra már alkalmatlan)
klipsz: valami műanyag bebújós a XX. századból
bukósisak: Uvex az 1992-es évből
kesztyű: fehér cérnakesztyű
Beszámoló: Ipacs Endre
Érdekességként álljon itt a Master futam végeredménye. Elgondolkodtató, hogy ha a két kiállás nincs, akkor hol végzett volna Endre, abszolút kezdőként, nulla tapasztalattal, egy versenyzésre semiképp, de még bringázásra is erős tulzással alkalmas kerékpáron.
Master férfi |
|
|
|
|
Helyezés |
Rajtszám |
Név |
Egyesület |
Körszám |
Idő |
1 |
E48 |
Sikos Zoltán |
Mazsola KSE Keszthely |
12 |
01:10:51 |
2 |
E41 |
Ladányi Miklós |
Gyilkos Lódarazsak SE. |
12 |
01:12:05 |
3 |
E43 |
Bencz Zoltán |
Footstrong Team |
12 |
01:13:17 |
4 |
E05 |
erőss károly |
|
12 |
01:13:50 |
5 |
E04 |
Szentgyörgyi Krisztian |
Mozgásvilág.hu |
12 |
01:15:00 |
6 |
E39 |
Blaskovits István |
|
11 |
01:10:15 |
7 |
E38 |
Zoltai Zsombor |
|
11 |
01:10:25 |
8 |
E18 |
Rozgonyi Sándor |
CUBE Csömör |
11 |
01:10:49 |
9 |
E47 |
Guba László |
|
11 |
01:11:40 |
10 |
E56 |
Ipacs Endre |
Merkapt Maraton SE |
11 |
01:13:08 |
11 |
E30 |
Takács Gábor |
|
11 |
01:13:35 |
12 |
E44 |
Pap Miklós |
|
11 |
01:15:39 |
13 |
E42 |
Hetesi Imre |
PSE |
10 |
01:10:26 |
14 |
E50 |
Szilágyi Zsolt |
Hajrá Cila - UltraBalaton Futókör |
10 |
01:10:44 |
15 |
E46 |
Kimmel János |
Paroc-Yasec team |
10 |
01:11:17 |
16 |
E20 |
Madl Tivadar |
|
10 |
01:11:40 |
17 |
E27 |
Bíró László |
|
10 |
01:12:06 |
18 |
E45 |
Nagyfi Tamás |
Pénzügyőr SE |
10 |
01:13:06 |
19 |
E25 |
Varga Lajos |
Kinizsi SE Gyenesdiás |
10 |
01:13:30 |
20 |
E37 |
Kazi György |
|
10 |
01:13:37 |
21 |
E28 |
Molnár Ferenc |
|
10 |
01:16:19 |
22 |
E33 |
Sebestyén Gábor |
|
10 |
01:16:26 |
23 |
E14 |
Antók Balázs |
Telehold Túra Klub |
9 |
01:11:18 |
24 |
E21 |
Fejes Miklós |
HegyiBringa |
9 |
01:11:41 |
25 |
E23 |
Bleha Gábor |
|
9 |
01:15:31 |
26 |
E06 |
Kovács Győző |
SZERPENTIN |
9 |
01:16:15 |
27 |
E08 |
MONORI ANTAL |
n/a |
9 |
01:17:47 |
28 |
E29 |
Stefán Tibor |
|
9 |
01:17:51 |
29 |
E54 |
Bocsor N. Ákos |
nem419ak@freemail.hu |
8 |
01:12:42 |
30 |
E12 |
Ilcsik Csaba |
|
8 |
01:13:47 |
31 |
E07 |
Zsembery Barnabás |
KTM Zsembery |
8 |
01:15:25 |
32 |
E03 |
Sztanisics Tamás |
|
7 |
01:16:09 |
33 |
E19 |
Takács Zoltán |
|
7 |
01:17:58 |
34 |
E02 |
Kancsal István |
|
7 |
01:18:53 |
35 |
E26 |
Tengely Sándor |
|
6 |
01:12:17 |
36 |
E09 |
Dókus András |
|
4 |
00:36:50 |
37 |
E35 |
Kovács László |
Gallos Claudus |
3 |
00:33:20 |
38 |
E34 |
Stomfai György |
MOFÉM Team |
2 |
00:20:10 |
39 |
E52 |
Hufnagl László |
Trek SE |
1 |
00:08:15 |
40 |
E15 |
Gerencsér Zoltán |
gerencsér |
1 |
00:12:13 |
41 |
E16 |
Dr. Gerencsér Zoltán |
gerencsér |
1 |
00:12:51 |
- |
E55 |
Neruda Nándor |
Budai Sziklák |
12 |
01:11:24 |
|