Bükk Maraton 2011

Idén öten vágtunk neki a csapatból a Bükk maratonnak. Halász Anna és Imre Szabi a rövid távon, Daneluszki Laci közép távon, Bálint és én a hosszún.

A rendezvény immár három naposra bővült. Pénteken XCE versenyen, szombaton terepfutáson és a gyerek versenyen, vasárnap pedig a Bükk MTB maratonon vehettek részt az érdeklődők. Mi Annával és Bálinttal szombat délelőtt érkeztünk, hogy Csucsu haverommal részt tudjunk venni a THM 3. szakaszának bejárásán, aminek indulása délelőtt 11 órára volt hirdetve. Végül kicsit késve indultunk, de nekem ez pont kapóra jött, volt még időm enni és kicsit szusszanni előtte a négy órás vezetés után. :-)

Egy kellemes 70 km-es túrát tettünk a Trans Hungária Maraton Felsőtárkány és Bükkszentkereszt közötti szakaszán. Jó bemelegítés volt a másnapi versenyre! :-)

Bukival mindketten most először indultunk a Bükk hosszún. A terv az volt, hogy az első 60 km-en kényelmes iramot megyünk és a végén megnyomjuk a tempót. Nem egészen így sikerült. :-) Az elején együtt mentünk, úgy tűnt a tempónk és erőnlétünk eléggé hasonló, mígnem a 20.km környékén Buki érezte hogy lapít a hátsója, megálltunk pumpálni. Akkor még úgy tűnt hogy lassú defekt, de nem sokkal később kiderül hogy felütéses defekt és ráadásul a külső is szálszakadásos. Minden szükséges szerszám megvolt, úgy beszéltük meg hogy nem várom meg Bálintot, elindulok kényelmes tempóban hogy ne merevedjek le. Persze néha elszaladt velem a ló és meg kellett nyomnom a tempót, hogy pár embert leelőzzek. :-)

Végül az Ördögoldal utáni frissítőnél ért be. Itt kicsit meg voltunk rogyva mindketten, a meredek mászás sokat kivett belőlünk, így innentől ismét együtt mentünk. A szintrajz alapján az utolsó 30 km könnyűnek tűnt, de egyrészt már alaposan lefáradtunk, másrészt kiderült hogy a kis huplik a szintrajzon valójában nem is olyan kicsik. Legalábbis nekem ott, akkor, már keménynek tűntek! :-)

Örömünket csak tetőzte hogy az Eged lábánál az eső is rákezdett, és a Nagy-Egedi frissítőnél már masszív esőt kaptunk a nyakunkba. Itt már csak vánszorogtunk, én nagyon ki voltam, a fülemen is szedtem a levegőt, Buki meg is jegyezte hogy igen furcsa hangokat adok ki. :-) A hátsó fékbetétem szinte teljesen el volt kopva, számítottam rá hogy bármikor elmehet a fékerő. A külsőim csúsznak a vizes köveken, és ráadásul sárvédőt se tettem fel, pedig rövidlátó lévén ha a szemüvegem sáros lesz, igencsak kellemetlen helyzetbe kerülök. Ebből kifolyólag innentől kezdve óvatosan eresztettem a lefeléken. Buki se akart kockáztatni, még így is sikerült esnie egyet nemsokkal Tárkány előtt.

Szerencsére megúszta egy kis karcolással a szemöldökén! Kemény verseny volt! Nekem második hosszútávos élményem a tavalyi Mátra maraton után, de ez sokkal nehezebb volt a sok mászás miatt. Sokat kell még erősödnünk hogy valami normális időt menjünk, azt megállapítottuk! :-) A szervezés hibátlan volt! Annak ellenére hogy igen későn értünk be és a szervezőkkel együtt ettünk, még kétféle ételből lehetett választani. Volt gulyás és lekváros-diós tészta. Ennek nagyon örültem! Egyedül annyi javaslatom van, hogy jó lenne ha lenne valami sós vagy savanyú kaja is a frissítőpontokon.