Mountainbike Challenge: Cross Pannónia 10 órás Terepkerékpár Maraton

Zalaegerszegen indult útjára a Mountainbike Challenge hegyikerékpáros rendezvénysorozat a Cross Pannónia 10 órás maratonnal. Ha azt mondjuk, hogy az időjárás nem fogadta kegyeibe a rendezvényt, akkor nagyon finoman fogalmazunk. Szakadó esőben, felázott, saras pályán vágtak neki a résztvevők a közel fél napos viadalnak, akik számára a verseny - a sorozat elnevezéséhez méltóan - igazi kihívást jelentetett. A csapatunkat Wágner Balázs képviselte, akit segítőként Buki kísért el.

2011. május 15-re kaptam időpontot a zalaegerszegi ifjúsági táborban egy totál wellness és spa kényeztetésre. Természetesen barátomat és csapattársamat sem hagytam ki a jóból, így Bálintra azonnal rácsörögtem. Szerencsémre igent mondott, elvállalva az első élvonalbeli hadtápos és kerékpár-regenerátor szerepét. Reggel 5 órakor volt a találkozó, amikor is bedobtuk a bringákat egy dobozos Caddy-be. Ez az autó kiváló konstrukció két kerékpár - két ember szállítására. Hátul pont annyi hely van, hogy két bringa, szétszedés nélkül, 2.2 gumikkal is elfér kétoldalt és rengeteg rögzítési pont van a dobozban. Középre minden bepakolható, amit szállítani akarunk: matrac, ruhák, kaja, meg a rengeteg kacat.

cross pannonia rajt

A kétórás autózás után, megérkeztünk a helyszínre. Sietve telefonáltam még, majd átneveztem a 10 órás szóló férfi kategóriában. Eredetileg vegyes duóban volt a nevezésünk, Volf Ancsával közösen indultunk volna. Kár, hogy nem jött össze. Reggel nyolckor volt a rajt. Esett az eső, így magamon hagytam az esőkabátot. Hallgattam, ahogyan Bálint mondja a tuti tippet: lassan menjek, ráérek, van 10 órám.

Lassan mentem. A pálya nagyon jó, sárban. Leírom sorrendben: célkapu alatt át, kis járda, ragadós rész, pihenős rész, éles kanyar, emelkedő sárfolyóval, ragadós emelkedő, nagyon jól járható emelkedő, lefelé flikk-flakk: ezen a részen futni kellett a dagonyában, lejtő- lejtő, emelkedő, cél. Ennyi kb. röviden.

cross pannonia wagner balazs

Szuper volt a verseny, jól bírtam és végigmentem volna szívesen 10 órát. Volna, mert jött a technika vs. sár meccs, ahol a sár nyert. A verseny valahogy így alakult: Az első két órában Bálint megitatott velem egy hordónyi frissítőt, mosta a bringát, adta a szilárd kaját. Teljes ellátásban volt részem. Jól ment az emelkedő, élveztem a dagonyát. Teljes kikapcsolódás, wellness&spa, amely tartalmazta a szabadban végzett sportot, a hangulatot, az esővizet és az ásványi anyagban gazdag sárpakolást is.

Két óra után leszereltük az első féket komplett, mert feladta. Kevesebb fékezés, óvatosabb lefelé, kicsit több adrenalin. Végre levettem az esőkabátot is és sokkal kényelmesebben mozoghattam a mellényben. Bálint úgy indított el a körön, hogy spóroljak a hátsó fékkel, lassan elfogy az is. Kigurultam és néha a kanyarban rollereztem, néha kerestem hol az a határ, ahol még nem dobom el a bringát magam alól. Tanultam korcsolyázni két kerékkel, mert a gumi nem akart kanyarodni a sárban, viszont én annál inkább. Keresztben álló lefelé, felfelé pedig egyhelyben mókuskerekeztem. Jó volt a tempó, amit kiszabtam magamnak és rájöttem szeretek dagonyázni.

cross pannonia sár

A 3. órában Bálint akkora szelet müzlivel állt a pálya szélén, hogy először arra gondoltam le akar vele ütni. A 4. órában már kezdett száradni a pálya. Ekkor kijöttem a mosóba, ahonnan vissza sem mentem. Elfogyott hátul is a fék. Amatőr hiba, ami egy kis tapasztalattal orvosolható. Maradtunk szurkolni a VKE-Nelson vegyes duójának és a többieket is bíztatni.

Kicsit szomorú vagyok, szerettem volna mind a 10 órát végighajtani. Sokan kiálltak technikai KO-val és sokan el sem jöttek az időjárás miatt, de így is örülök. Bálint remekül segített mindenben, nélküle két óra után, spártai körülmények között dagaszthattam volna az ifjúsági tábor talaját. Vikivel, Andrissal és Bencével (VKE-Nelson) jót bandáztunk a verseny alatt, gratulálok a duóban elért eredményhez. Végeredményben ezzel a versennyel is több tapasztalatom lett, 4 óra 32 percet bringáztam és jó barátom Viktor elmondta: mire való még a szilikon… és miért kell sárgumit, fékbetétet vinni pluszban.

cross pannonia papp denes

A 10 órás maratont végül Papp Dénes (Meditech SC) nyerte 45 körös teljesítményével. Külön kiemelendő, hogy ezzel nem csak a szóló kategóriában, hanem az abszolút versenyben is a legjobbnak bizonyult. Második helyen Kakas László (KTM - Erste Leasing) végzett, míg a harmadik helyet Lebedy Máté szerezte meg, 43 illetve 40 körrel. A duók versenyében Horváth Szabolcs - Bende Péter (ZKSE) páros nyert, míg a vegyes párosoknál végül a Zudor Imre - Halász Anna (Giant Gyömrő) páros győzedelmeskedett.

cross pannonia fordos panni

Az eredményhirdetésre 20 órai kezdettel az Egerszeg Fesztivál nagyszínpadán került sor (közvetlenül Charlie koncertje előtt) jelentős publikum előtt.

Jövőre remélem, még többen versenyzünk, jön a  Merkapt SE is nagyobb létszámban, a frissítőink pedig Bíró Ica és Schobert Norbi lesz. Köszi a csapatnak, a versenyszervezőknek, Bálintnak.

A következő Mountainbike Challenge esemény a vértesboglári MTB piknik lesz, amit már nagyon várok. Az ajándékcsomagra gyúrok, amelyet azok kapnak, akik mind az öt eseményen részt vesznek.

Beszámoló: Wágner Balázs

2011.05.17 09:53:07   |   Vissza
1. Laci 2011-05-17 21:43:30
Fiúk! Le a kalappal előttetek! Szép volt!!!