5. Vlko-Hron MTB Maraton, Szlovákia

Sok szépet és jót hallottam már a szlovák versenyekről, de ez idáig nem volt szerencsém részt venni egyiken sem. Nagyon megörültem mikor megtudtam, hogy elérhető távolságban, Vlkanovában és a szomszéd faluban, Hronsekben, alig 160km-re lesz egy verseny. Ez remek alkalomnak ígérkezett saját tapasztalatokat gyűjteni, és összemérni magam a külföldi mezőnnyel.

A csapatból Hámori Andris mutatott még lelkes érdeklődést, így végül a csapatot ketten képviseltük. Feri, mint sofőr és az személyi asszisztens vett részt a kiránduláson, hála neki, odafelé a korai indulás, hazafelé a fáradtság miatt nyugodtan aludhattunk a kocsiban...

vlko-hron maraton

Pilisvörösvárról indultunk 3/4 6 körül. Kicsit elszámoltuk a menetidőt, így korán, már 8 órára odaértünk. Napsütéses, de elég hűvös idő fogadott minket, ezért csöppet kelletlenül indultunk neki a terület felfedezésének. A nevezés simán és gyorsan ment, a rövidtávos rajtcsomagba (15 euro) a BBB katalógus, szórólapok mellé 1.5 l ásványvíz teakivonattal, egy pár zokni, ital- és kajajegy, kedvezményre jogosító kupon, 10 eurós Bike pro vásárlási kupon is belefért, Andris ezeken felül még energiaitalt is kapott.

Ettünk-ittunk, bemelegítettünk, majd odagurultunk a rajthoz. Andris középtávon indult (54 km), én a szokásos röviden mentem, így 10 perces különbséggel vágtunk neki a versenynek.

A 2. sorból rajtoltam. A haditerv az volt , hogy mint "farkas " megpróbálok "Piroska" nyomában maradni... Piroska egy full piros mezbe öltözött női versenyző volt, úgy tűnt elég erős, már amennyire szemmel ezt meg lehet állapítani.:)
Eldördült a startpisztoly. Próbáltam nem lemaradni, de a "kiszemelt" úgy elhúzott, hogy többet nem is láttam! Illetve kétszer még találkoztunk, de erről majd később.

Aszfaltos bevezetővel kezdődött a pálya, ezen a szakaszon 3 női versenyzőt hagytam le. Egy "kaktuszos" (Cactus Bike Club versenyzője ) megelőzött később, de kb. 20 mp-en belül vissza is előztem.

Nagyrészt könnyen tekerhető erdei földutakon vezetett a pálya. Két nehezebb emelkedőre emlékszem, az egyiken én is leszálltam, a másikon sikerült felküszködnöm magam (előttem már mindenki tolta). A lejtők sem voltak vészesek, nem túl meredek,k icsit köves utakon robogtam lefelé, persze csak a magam „gyökkettő” sebességével. Hiába, a lejtőkön való száguldozás nem az erősségem.

vlko-hron maraton

A kijelölést mindenképp szót érdemel. A szlovákok minden nagyobb, illetve kisebb követ, gyökeret lefújtak narancssárga spray-vel. A közepesen meredek lejtők előtt már két nyíllal figyelmeztettek a "veszélyre". Nekem és Andrisnak ez túlzásnak tűnt, nem ilyenhez vagyunk szokva, de mindenesetre nagyon pozitív ez az alaposság!

Fogytak a kilométerek, előttem-utánam ellenfelet nem láttam, szépen haladtam a tempómban. Kezdtem utolérni és lehagyni a középtávosokat. 16.5 km-nél járhattam, mikor előttem ismerős Merkaptos mez tűnt fel. Utolértem Andrist.:) Egy darabig együtt mentünk, váltottunk egy-két szót. Az órám szerint még jó pár km lehetett hátra, mikor egyszer csak megelőzött egy női versenyző, sárga rajtszámmal! A Cactus Club-os kollegina volt, aki már a legelején is bekóstolt...

Utána iramodtam és mivel pont egy lejtős rész jött erősen aggódtam, hogy meglép előlem. Ez majdnem sikerült is neki, sajnos lefelé nem merek olyan gyorsan menni, ezért a távolság egyre nőtt köztünk. Mivel nem tudtam, hányadik vagyok, na meg egyébként sem akartam "csak úgy", küzdés nélkül átengedni neki a jobb helyezést, ezért rákapcsoltam és minden erőmmel küzdöttem, hogy utolérjem. Egyszer csak kiértük az erdőből, a falu házai tűntek fel. Itt már síkon folyt a harc, őrületes iramban az utolsó erőmet is kipréselve magamból nyomtam a pedált és végre sikerült utolérnem, majd leelőznöm. Reméltem, hogy már nem vagyunk messze a céltól. Jött egy jobb kanyar és pár száz méterre megpillantottam a célkaput… Tekertem, mint egy őrült és biztos ami biztos alapon, még utána se lassítottam, mert két kapu volt és nem tudtam, hogy melyik az igazi cél.:) Így csak a második kapunál, ahol a frissítőpont volt, mertem megállni, és örömmel állapítottam meg, hogy  kaktuszlány lemaradt.

vlko-hron maraton

A frissítőn igazi első osztályú svédasztal várt, evés-ivás közben Piroskát is észrevettem, Ő is jókedvűen tömte magába a dinnyét. Gondoltam, hogy akkor csak nemrég érhetett be. Gyorsan lemostam a bringát (két mosó volt, de nem volt még sor ), majd visszagurultam az autóhoz. Kicsit kifújtam magam, majd körülnéztünk a "búcsúba”: volt körhinta, meg póni lovaglás, egy sátorban a mamik nyújtották a tésztát, igazi friss házi mákos derelyét kaptunk ingyen.

Közben kitették a falra az eredményeket is. Örömöm határtalan lett, miután láttam, hogy Piroska után 6:19 perccel a 2. helyen sikerült beérnem! Az órám szerint 25,6 km hosszú volt a pálya, 1:26:24 alatt, 18.1 km/ h-s átlaggal értem célba. Nagyon elégedett vagyok, mert 31 női induló volt és nem volt külön master kategória, hanem a 19-39 év közöttieket egyben értékelték.

Nemsokára Andris is befutott kissé fáradtan. A második körben kicsit visszafogta magát, így legalább gyönyörködhetett a varázslatos tájban.:)

Érdeklődésünkre, hogy mikor is lesz eredményhirdetés igencsak változatos válaszokat kaptunk (pl.: félóra múlva, 3 órakor, de lehet később, úgy egy óra múlva, stb.)

Az egyebegyültek szórakoztatására volt egy hegedűművész is táncos lányokkal, a fűben elnyúlva nézelődéssel, beszélgetéssel töltöttük az időt. Egy-két szlovák technikai "csodát" is megismerhettünk, pl. a fordítva berakott villát, egy ( szerintem ) csodaszép zöld trek bringát első- hátsó indexlámpákkal, valamint egy felsőcsőre felrögzített pótbelsőt , ami igencsak akadályozta a bowdenek megfelelő működését. Aztán elérkezett a nagy pillanat, megkezdték az eredményhirdetést.

vlko-hron maraton

Végig nagyon jól szórakoztunk, jókat nevetgéltünk a díjátadás mikéntjén, na meg hogy az egészből semmit nem értettünk. Egyszerre szólították ki a nyerteseket és a díjakat is 3 ember adta át egyszerre. Három fiatalember állt már a dobogón, a díjátadók kijöttek, egyszer csak megálltak, összedugták a fejüket, visszamentek... Hoztak másik ajándékot, na de egyikük elfelejtette az egyik zacskót, utána kiabáltak, visszament érte… Nagyon vicces volt!

Mikor az én nevemet hallottam, büszkén álltam a dobogóra. A szponzorok sem voltak szűkmarkúak: a kupa mellé egy térdmelegítő és egy bringás-futós top járt, de a legeslegjobb: Dan Brown legújabb könyvét is megkaptam, szlovák nyelven! :-D

Végezetül a helyi étterem felé vettük az irányt és elégedetten elfogyasztottuk a bőséges és finom ebédet, ahol két jegyre kaptunk három adagot, így mindhárman jóllakottan indultunk hazafelé. Nagyon szuper verseny volt. Ha lesz rá alkalmam, biztos nem hagyom ki, hogy újra rajthoz álljak szlovák versenyen.

Beszámoló: Volf Ancsa

2011.05.09 11:08:16   |   Vissza
1. Gaál Tomi 2011-05-09 12:38:51
Gratulálok Ancsa, és persze Andrisnak is :)
2. Jucus 2011-05-09 13:13:35
Hmmm, 2 versenyből 2 helyezés... Gratulálok! :)
3. Laci 2011-05-09 13:54:23
Minden elismerésem az újabb dobogos helyezésért. Csak így tovább. Andrisnak meg a kitartásért.
4. Alex 2011-05-09 17:04:26
Szép volt!
5. dala 2011-05-09 18:03:06
Gratulálok!
6. Ancsa 2011-05-09 18:55:50
Köszönöm szépen mindenkinek :) Számolok visszafelé :)) Jucus : és mindez csak izomból...;)
7. Miki 2011-05-10 15:02:48
Ancsa! A rajt előtti képen milyen szigorúan nézel a fényképezőbe:-) Nagyon elszánt voltál! :-)
8. Ancsa 2011-05-19 12:02:36
Hehe, tényleg olyan terminátoros kép lett :) Elszánt voltam , és ideges, mint mindig rajt előtt...