Tavaszköszöntő Kerékpáros Teljesítménytúra Várpalotán

Vasárnap reggel kisebb konvojjal indultunk barátokkal és pár Száguldó Virággal Budapestről Várpalotára a Tavaszköszöntő Kerékpáros Teljesítménytúra, ahová szép napsütéses, bár szeles időben érkeztünk. A rajt előtt találkoztam Wágner Balázs csapattársammal akivel rövid beszélgettem majd én megkerestem a csajokat és elindultunk az elején Rékával mentem azonban ő megvárta az egyik csapat társát és így a Bikemag fórumos Kálesz barátommal folytattam a túrát ami jó választás volt mivel mind lefelé mind felfelé kb egy tempót mentünk.

Az első emelkedőnél már kezdett szét húzódni a mezőny mi mentünk a saját tempónkban majd jött egy hosszabb lejtő, kiderült hogy az erdőben egy farakásnál parkoló terepjáró miatt túl hosszúra vettük, azaz nem vettük észre az egyik jelzést ami a földútról beterelt volna egy ösvényre. Így egy kicsit eltévedtünk már feltünt hogy elég rég láttunk jelzést, de megbeszéltük Káleszel hogy le gurulunk a faluig amit már láttunk Isztimérbe. Addig soha nem halottam róla a faluban pedig a kerékpáros teljesítmény túráról nem hallottak.:-)

A következtetés 13 km tekerés visszafelé azaz 26 km tekerés pluszban azonban nem voltunk egyedül folyamatosan jöttek szemből az eltévedők. Az egyikükkel folytattuk tovább a túrát a Száguldó Virágos Csávás Vikivel. Azaz nem rögtön mert Kálesz elment megkeresni az elhagyott jobbos karmelegítőjét ezzel is eltelt vagy 20 perc. A legtöbb eltévedő úgy elkeseredett hogy visszafordultak Várpalotára.

Tavaszköszöntő Kerékpáros Teljesítménytúra Várpalotán

Mi azonban megkerestük azt a pontot ahol eltévedtünk és folyattuk a túrát. Szép lassan kezdtük utolérni a túra végén totyorgokat és már lassan kezdtünk bizakodni hogy nem maradtunk le olyan gyászosan. Tévedtünk.

Az első ellenőrző pontra ami az eredeti távon 22-24 km-nél lehetett éppen összepakoltak és indultak mikor megérkeztünk. Azért nagyon nem bánkódtunk élveztük a csodás tájat és a szép tavaszi napsütést bár a szél néha nagyon fújt, pláne ha nyílt terepre értünk.

Amikor a hosszútáv és a középtáv elvált a többiek kérésére mi inkább a középtáv felé vettük az irányt igaz ekkor már 54 km-nél tartottunk. Ekkor egy rövid lejtőzés után egy jó 8 km hosszú emelkedő jött, aminek a végén kiértünk egy aszfalt útra, itt ismét leszavaztak hogy tovább menjünk terepen. Kár volt mert innen, mint kiderült már csak egy szinti út majd egy szép lejtőzés várt volna minket.

Tavaszköszöntő Kerékpáros Teljesítménytúra Várpalotán

Mivel mi az aszfaltos utat választottuk jött egy lejtőzés, ami nagyon jó volt: kb. 7-8 km hosszú, ahol a csúcssebességem 79.8 km/h volt! Innen már csak 1500 m-t tekertünk és megérkeztünk a Túróczy várhoz ahol a rajt-cél terület volt.

Itt isteni zsíros kenyeret vételezhetünk lila hagymával, illetve volt még gyümölcs joghurt müzli szelettel. Az összegzés 74 km 1120 méter szint, csodás napsütés, néha viharos szél, nagyon jó társaság. Szerencsére a porvihar elmaradt, pedig készültem rá. Jövőre megint itt leszünk.