Kráµovský MTB Maratón 2010

Hosszú hétvége jött, itt Debrecenben a Virágkarnevállal súlyosbítva, így hát menekülőre fogtuk ismét. Az úticél nem lehetett kérdéses. Szepes maraton az északi szomszédoknál, és ha már ott vagyunk, túrázzunk egy jót a Tátrában is.

Csütörtök délután felkerekedtünk és két autóval elindultunk. A Merkapt SE-ből Herczeg Jucus, Orsi és én. Poprádot is elhagytuk, amikor kaptam két SMS-t, hogy Volf Ancsáék autója mégis úgy érezte, hogy inkább nem jön és egy másik debreceni páros is késik, ők majd valamikor másnap tudnak csatlakozni. Sebaj gondoltuk, mi legalább már itt vagyunk.

Nová Lesná nevű kis falucskában szálltunk meg, nagyon baráti áron. Igen hűs reggelre ébredtünk, gyors reggeli után már úton is voltunk a számunkra elég nyelvtörően hangzó Štrbské Pleso (Csorba-tó) irányába. Az autókat itt hagyva indultunk a Poprádi tó felé a piros jelzésen. A nap egyre jobban melegített, felhők alig voltak az égen. Cirka egy óra gyaloglás után el is értük a tavat, ahol pár fotó után kocogtunk is tovább a Rysy (2499m) irányába.

rysy 2499 m

Az út elején lehetőség van sherpák módjára ezt-azt felvinni a Rysy menedékházba (2250m) és ott cserébe egy jó meleg tea várja az alkalmi segítőt. Mi ezt a lehetőséget inkább kihagytuk.

Az úton egyre több ember haladt velünk együtt. Tudtuk, hogy népszerű csúcs, de nem gondoltuk volna, hogy ennyire. Rövid láncos rész után érjük el a menedékházat, ahol ismét rövid pihenőt tartunk. Építkezés folyik és a szükséges felszerelést helikopterrel hordják fel. Lenyűgöz minket a pilóta ügyessége és gyorsasága, ugyanakkor hátunkra fagy a nedves póló a rotorok által keltett orkán erejű szél miatt. Innen még egy óra a csúcs.

Szinte tömött sorokban haladunk, mászunk fel. Indiában a vonat tetején utazó emberek látványára emlékeztet most a csúcs. Turisták egymás hegyén-hátán. Sebaj, sorba állunk a csúcsfotó miatt és elfogyasztjuk a jól megérdemelt csúcs csokit. Visszafele találkozunk két apácával, és útba ejtjük a panoráma WC-t. Vicces, amikor ráülünk és a Tátra panorámája tárul elénk.

rysy 2499 m

A láncos résznél találkozunk a később érkező debreceni csapattal, ők még javában felfelé igyekeznek, küzdve az emberáradattal.

Poprádi tó után este 6 körül érjük el az autónkat. Szálláson milánói makaróni a vacsora, éppen végzünk, mikor befut a kései csapat is. Enté a Rysy háztól lehozott egy nagy zsák szemetet, amiért meg is kapta a jól megérdemelt teát.

Szombat reggel már indultunk is a Szepes Maratonra. Idén a vár másik oldalán lévő kis falucskából indult a verseny ahol, talán több induló volt mint tavaly. Gyors rajtcsomag átvétel után már melegíthettünk is a versenyre. Enté a 100 km-en, én az 50-en, míg a többiek a röviden indultak. A lábaink nagyon makrancosak voltak még a bemelegítés után is. Az útvonal változott a tavalyihoz képest, először a vár melletti sziklás dombot kellett megmászni.

Kezdtem örülni, hogy milyen jól megy, és talán nem kell megmászni a vár meredek lejtőjét. Sajnos ez nem jött be. Kiérvén az erdőből láttam meg, hogy szép libasorban küzdenek a versenyzők a meredek salakos ösvénnyel. A vár után szántókon és némi aszfalton vezet utunk amikor belekezdünk az útvonal legnagyobb mászásába. Egy hosszú salakos, de néha elég meredek fölfele következett, ami szép lassan felkanyargott a Slubica 1129 méteres csúcsára. Innen következett a várva várt lejtő, ami ismét nagyon tetszett. Ismét szántók, majd a vár melletti domb következett. A célban már a többiek vártak.

Ellátás, szervezés ismét pazar volt. A bringamosó fenomenális: tűzoltó fecskendővel még soha sem mostam bringát. :-)
Verseny után ismét egy jó gulyás és tombola várt. A fődíj idén egy helikopterezés volt, de igazán nem bánom, hogy nem én nyertem, mert amilyen trükköket csinált a pilóta, én tuti nem bírtam volna ki. Már indultunk az autóval amikor még javában repkedett a boldog nyertes.

kralovsky maraton

Este megszavaztunk magunknak egy jó kis vacsorát, ami kicsit hosszúra sikeredett, de sebaj, tanultunk belőle. Vasárnap a hazaút előtt még felkocogtunk a Zamkovskeho házhoz és megnéztük a Tarapataki völgyet. Volt aki már sokadjára látta, de aki nem annak nagyon lenyűgöző volt.

Az esti órákban értünk vissza az immár kitakarított és a régi kerékvágásba visszatért Debrecenbe.

Beszámoló: Röfi

2010.08.24 11:38:35   |   Vissza
1. Miki 2010-08-24 14:47:42
Jövőre csak meg kellene nézni ezt a maratont...
2. Ancsa 2010-08-25 11:56:18
Ááááááá, miről maradtunk le :((
3. P 2010-08-25 12:27:15
Nocsak Röfi! Már azt hittem felhagytál a tekeréssel! :-))))
4. Röfi 2010-08-26 13:45:35
Prityukám. Azért mert nem járok "Top" maratonokra még tekerek. Semmivel sem kevesebbet, mint tavaly...