Erdőbénye Drótszamár Fesztivál

2010.július 10-én került megrendezésre első alkalommal ez a kellemes, családias kikapcsolódást ígérő bringás fesztivál Erdőbényén. Erdőbénye Borsod-Abaúj-Zemplén megye északkeleti részében, a Zempléni hegységben, a Bodrog közelében fekvő  barátságos, csendes, nyugodt község. A Tokaj-hegyaljai történelmi borvidék és a világörökség része.

Szombaton reggel Budapesten, a Műegyetemnél volt a gyülekező. Egy szervezett különbusszal jutottunk le a verseny helyszínére. A csapat nagyon jó kis társaság volt, nagy többségben futárok voltak. Kb. 11 órakor értünk le a rajt-cél területre. A verseny központja a Béres Szőlőbirtok és Borászat területén volt. Nagyon szép, új és tiszta épület várt minket.

erdőbénye drótszamár

A rajtszámok átvételekor találkoztam Imivel, nagyon megörültem, mert nem számítottam a csapatból más résztvevőre .
A csomag átvétele után legurultunk a füves sportpályához , itt biztosítottak kempingezéshez területet. Mivel közeledett a rajt, csak egy gyors átöltözésre volt idő, a csomagjainkat rábíztuk a segítőkész és lelkes polgárőrökre. Ők másnap délig őrizték egyébként a kempinget , így nyugodtan csavaroghattunk mindenfelé.

A maraton táv 1. ill. 2 körös volt. Az eredeti verzió szerint 25/50km lett volna a táv, de sajnos a szervezők nem kaptak engedélyt, így az erdőbe nem tudták bevezetni a pályát. Így csak 19/38 km lett , de a nagy hőségben nem is bántam. A rajt 13 órakor volt, nem fáztunk .....:) Lassú rajttal kezdtünk, az épületet megkerülve egyből a szőlők felé vettük az irányt, jó kis emelkedős úton. A pálya elején voltak inkább mászások, a lehetőségekhez mérten változatos, néhol technikás pályát sikerült kijelölni, egy -két patakátkelés is volt . A kijelölés (is), jut eszembe, csillagos 5-ös, egy ponton még "szép kilátás" tábla is figyelmeztetett a gyönyörű tájra.

erdőbénye drótszamár

A frissítő pontokon volt banán, müzli, izotóniás ital és fél literes ásványvíz is. Utóbbi inni és locsolkodni is tökéletes volt:)
A második körben szinte végig Imivel együtt tekertünk, néha hol én maradtam le, néhol ő, de végül a célba egyszerre futottunk be.

Zuhanyozás után megettük a finom gulyást, majd legurultunk a beton focipályához. Itt már javában ment a buli, volt bringapolo meccs, kaja , pia, zene, jó hangulat.

erdőbénye drótszamár

18 órakor volt eredményhirdetés. Én felnőtt női (2 kör) kategórában 1. lettem, Feri pedig 3., így gazdagabbak lettünk 2 üveg jó kis tokajival, a Béres Pincészet jóvoltából. Az eredményhirdetés után folytatódott a polo meccs, nagyon élvezetes volt nézni és szurkolni. Közben megkóstoluk a cipóban tálalt zúzapörköltöt, nagyon finom volt és csak 600 Ft-ba került.

1/2 9 körül indultunk vissza a kempingbe, felállítottuk a sátrat , aztán mivel elég fáradtak voltunk , már nem mentünk vissza a futárversenyre... Másnap még csavarogtunk kicsit a környéken, és 14 óra felé elindultunk haza.

Nagyon-nagyon jó érzéssel és élményekkel tértünk haza.

Az a hozzáállás, segítőkészség, lelkesedés, amit tapasztaltunk, példaértékű volt, nem tudok rosszat mondani! ...a pálya, az étel, a polo, minden nagyon klassz volt. Aki volt már Vértesboglári MTB Pikniken, sejti miről beszélek ...és mindezt 1500 ill. 2000 Ft-ért.

Nagyon köszönjük a szervezőknek, Danó Péternek és Molnár Gábornak, hogy résztvehettünk ezen a fantasztikus bulin és persze  köszönet (a teljesség igény nélkül) a község lakóinak, a polgárőröknek, a Béres Pincészetnek - a csodálatos helyszínért és az ajándékokért -, és mkinek aki hozzájárult, hogy ilyen jól érezhessük magunkat.

erdőbénye drótszamár

Erdőbényét a szívünkbe zártuk, viszlát jövőre!!!

Beszámoló: Volf Ancsa

Képek: hegyibringa.hu

2010.07.10 13:05:06   |   Vissza
1. Tororosso 2010-07-15 13:50:10
Sajnálom, hogy nem mentem el:-(((((((((
2. Miki 2010-07-16 10:14:22
Jó kis móka lehetett. A megszünt Zemplén Maraton jutott eszembe róla... azt is szerettük.
3. Ancsa 2010-07-16 15:25:01
Jövőre ne hagyjátok ki :) Már csak a jó kis borospincék miatt se ;)
4. Tamás 2010-07-17 08:55:48
Ancsa! Gratulálok az eredményedhez! :-)
5. Alex 2010-07-17 18:11:44
Gratulálok Ancsa! Az a "bort bringát békességet" póló nagyon üt! :)
6. Ancsa 2010-07-19 16:21:38
Köszönöm szépen !:)Azért nem akkora eredmény, a mezőny hmm...... nem volt túl erős :)