Crosskovácsi Maraton, Nagykovácsi

Az elmúlt hetek időjárása miatt rendkívül saras pályán került megrendezésre a 86 km-es Crosskovácsi hegyikerékpáros maraton, melyen a férfiak között Blazsó Márton, míg a hölgyeknél (62 kilométeren) Cseh Veronika volt a leggyorsabb. A Merkapt SE színeit többen képviselték, alább két középtávos, némileg különböző előjelű élménybeszámolót olvashattok:

Pásztor Laci:

A verseny előtt Mikivel megbeszéltük, hogy szombaton találkozunk a Margit-híd lábánál és kitekerünk a verseny helyszínére, hogy megnézzük a csapattársakat és a verseny startját majd tekerünk egy jót és hazamegyünk. A terv megvolt és a találkozó is létrejött szombat reggel 9-kor. Ondok Laci, Háden Tomi, Miki és én el is indultunk a megbeszéltek szerint és város forgatagát keresztezve a verseny kiindulópontjához Nagykovácsiba.

Menet közben még összefutottunk a János kórház előtt az autóval érkező és ránk dudáló, integető Csete Sanyival és Nyerges Zolival. A helyszínen már várt ránk Keczkó Zoli és Gaál Tamás. Tamás előtt le a kalappal, mert az országot sújtó árvízi védelemben való részvétele és 2 órai alvás után úgy döntött, hogy mégis elindul és végigmegy a középtávon. Zoli felvette az én rajtszámomat is és ezért úgy döntöttem, hogy ha ár itt vagyok és az idő is szép, a több hetes esőzések után, elindulók én is életem első Crosskovácsi középtávján. Miki óva intett, de hát a versenyszellem nem engedet másként dönteni.

crosskovácsi maraton

Beálltunk a kijelölt indulási területre és vártuk a 10:32-es középtávos startot és a „fire” jelet. Miki, Háden Tomi és Ondok Laci a pálya széléről nézték az indulásunkat. Szép lassan a mezőny végén Tamással elindultuk és néztük a többieket, ahogyan rohannak az első elágazás után kezdődő saras emelkedő felé. Nagy volt a tolongás és közben utolért minket a rövidtáv eleje is, ami csak fokozta a zűrzavart. A pálya minősége nem a legjobb volt: folyó sár felfelé, de ami rosszabb a meredek lefeléken is. Sokan csúszkáltak és estek de, szerencsére senkinek nem történt baja, legalább is tudtommal.

Az felvezető 6 km után visszatérve a start/cél területre talán kicsit jobb lett a pálya minősége, de csak talán. Dagonya és sár mindenhol. az aszfaltos és betonos részeket leszámítva nem volt kedvemre való a pálya, pedig szeretem a saras versenyeket. A pocsolyákat nem kikerülve próbáltam a bicajt tisztán tartani, de így is többször meg kellett állnom, hogy kiszabadítsam a kereket a beleragadt sártól, mert nem forgott el és ez a lejtőkön nem volt valami szerencsés. A fél táv felé valamivel elrontottam a gyomromat és nem esett jól a frissítőkön felkínált étel és ital, így igen csak eléhezem a táv második felére. Küzdöttem is rendesen és nem pörgött a lábam, viszont a gyomrom émelygett rendesen. Lassított felvételnek tűnt az utolsó 15-18 km. Nem is tudom, hogy értem be, de azt igen, hogy lefeküdtem és próbáltam magamhoz térni több-kevesebb sikerrel. Végül a feleségemnek telefonáltam és Ő jött értem, mert megmozdulni is nehezemre esett. A hazafelé útra nem emlékszem és hazaérve is már csak az ágyba volt erőm bevágódni, ahol el is aludtam rögtön.

Gratulálok a többi csapattársnak, akik mosolyogva érkeztek meg, leküzdve a nehézségeket.

crosskovácsi game over

Keczkó Zoli:

Már régóta vártam ezt a maratont hisz a kedvenc hegyem felé visz, amit a lakásunktól terepen 1.5-2 órás tekeréssel elérhető. A sok eső sem tántorított el és persze bíztam Paul lelkiismeretében és biztos voltam benne hogy élvezetes pályát készít nekünk. Azért a bringát alaposan felkészítettem teljesen szétszedtem: átzsíroztam és kitakarítottam a legapróbb zugokat is még a láncot is teljesen átsikáltam minden oldalról eltüntetve Szilvásvárad legapróbb jeleit is. Feltettem a Fruska Goran sárban már kipróbált sárgumit is.

Reggel már nagyon be voltam sózva és csak Nagykovácsiban vette észre Lacikon barátom hogy a két gumát összecseréltem így gyors szerelés következett. Időközben a csapat is összejött, amin csodálkoztam is mert csak Pásztor Laciról tudtam, hogy indul. Gaál Tomi is, aki előzetesen lemondta a versenyt, megjelent egész éjszakás árvízi műszak után, hogy letekerje a középtávot, ami belőlem igen mély tiszteletet váltott ki. Alex és Nyerges Zoli is felsorakozott a rajtnál, míg Miki, Ondok Laci és az új cspatattagunk Háden Tamás, a partvonal mellől figyelték az eseményeket (ők a verseny helyett egy kiadós turáta indultak).

crosskovácsi maraton

A rajt a szokásos tülekedéssel indult de nem siettem előre két okból: a Tioga Mud Factory gumim mindenre alkalmasabb mint aszfaltos sprintre, továbbá biztos voltam benne, hogy az első emelkedőn tolni fogjuk, ha másért nem akkor a tömeg miatt. Szerencsére a tolós rész nem volt túl hosszú, de már itt is volt olyan bringás, akinek nem fordult el a hátsó kereke a sár miatt.

Gyorsan utolért minket a rövid táv eleje és megkezdődtek az előzgetések, innem már könnyen tekerhető volt a felvezető kör és nem sokára kezdődött a lejtő! :) Nagyon élveztem mert a sárgumim itt mutatta meg igazi előnyét 35-40-es tempóval mentem le ott ahol mások csak csúszkáltak. Még a vízszintes és az enyhe emelkedésű-lejtésű mély, saras részeken vettem igazán hasznát. Mivel XC gumival sem mentem volna sokkal gyorsabban az emelkedőkön így utólag is úgy gondolom jó választás volt mert így a technikásabb részeken és a lejtökön sebesség vesztés nélkül tudtam haladni.

crosskovácsi

A célterületen áthaladva elkaptam egy felém nyujtott poharat és jót kortyoltam belőle azonban "cigány útra" ment és majd belefulladtam és elégé megnehezitette a következő emelkedő leküzdését, ami ha nehezen is de sikerült. Mikor ezen túl voltunk jött egy szép hosszú száraz lejtő és itt már nagyjából össze állt az a csoport, akikel többé kevésbé eggyütt tekertünk. Az elkövetkező enyhébb szakasz sem telt esemény nélkül: sajnos a szokásos derékfájásom ismét bejelentkezett, ezen úgy próbálltam segiteni, hogy idönként keményebre váltottam és kiállva tekertem egy darabon.

Elérkeztünk a Nagyszénás mellé és jött a kedvenc lejtőm: itt ismét elhúztam a mellettem tekeröktöl és ezt az emelkedőn is sikerült megtartanom. A Telki felé vezető út első pár kilométere esemény mentes volt utána viszont kezdődött egy technikásabb sáros rész, ami nagyon tetszett. Telkibe beérve viszont egy barátom után szabadon "leszáradt a lábam az aszfalton" annyira tapadt a sárgumi. Az iskolánál egy banán után irány az Anna-lak, addig azonban volt még némi aszfaltos emelkedő majd egy vízmosásos katlan amitől eléggé tartottam. Azonban Paulék itt is jó munkát végezetek és jobban járható volt mint száraz időben ugyanis egy földmunkagéppel lesimították a talajt, sőt, az Anna-laknál lévő 60 méter átmerőjű pocsolyának nyomát sem láttuk. Itt a frissítőnél lánc olajozás majd hajrá tovább.

crosskovácsi maraton

Egy gyors murvás lejtő (59km/h) majd be az erdőbe: itt jött talán a legsarasabb szakasz hatalmas pocsolyákkal (itt láttam egy kollégát, aki nagy elánnal ment a pocsolyába egészen a közepéig majd megállva eldőlt a kerékagyig érő vízben, én inkább a szélét választottam). Álltalában közép-konuszon mentem erőböl tekerve, ez mindenütt bevállt. Lassacskán felértem a Nagykopaszra innen már csak egy mászás volt, kezdett jó kedvem lenni. Egészen a cél előtti 9 km-ig, ahol először a bal lábam görcsölt be, majd leszálván a bringáról rögtön a jobb is. Ezen sajnos egy 5 perces nyújtás sem segített, ekkor gyöngyöző homlokkal és csikorgó fogakkal visszaszálltam és kb 5-10 percig kistányér-nagytányéron pörgettem. Miután szűnni kezdett a görcs benyomtam az utolsó zselémet, valamint bepöccenvén a görcsön, elkezdtem küldeni eszement módon és gyorsan utolértem azokat, akik a görcs alatt hagytak el majd csodálkozásomra azokat is akikkel a táv nagy részét lenyomtam. Az utólsó lejtőn való száguldáskor még sikerült elhagynom az első sárvédőmet: gyors fékezés, futás vissza, sárvédő a helyére és nyomás... Az ősvény beszűkült, a fák között kanyargós részen rendezők voltak és kiabáltak, hogy vigyázzak szűk csúszós kanyar! Kérdem: hol? Válasz : Mögötted, már elhagytad ... ez nagyon tetszett:) Jó volt a sárgumi, nem bántam meg hogy felraktam.

A célba 4 óra 10 perc alatt érkeztem, kategóriámban a 11. helyen, azonban az elsőtől megint több mint 1 órát kaptam, csakúgy mint tavaly, de dolgozom az ügyön és lesz ez még jobb is! :-)

A verseny nagyon tetszett, a rendezés jó volt és a szervezők mindent megtettek, hogy semmit ne vegyünk észre az elmúlt hetek időjárásából. Jövőre újra ott leszek én is!

Beszámoló: Pásztor László, Keczkó Zoltán

Képek: Dobos Feri, X-Iont, Hostya Zoltán

2010.06.07 15:42:27   |   Vissza
1. Miki 2010-06-07 16:27:51
Lacikám! Remélem, jól vagy és nem szenvedtél maradandó károsodásokat. Én sejtettem, hogy a 30 km ki - 60 km saras maraton - 30 km vissza nem lesz móka és kacagás... Mi tekertünk még utána egy jót a Hárs-hegy, János-hegy vonalon...
2. Tamás 2010-06-07 16:34:31
GRATULÁLOK MINDENKINEK! A képeket elnézve, valamint a beszámolót olvasva nem volt könnyű menet! Minden tisztelet Gaál Tominak!
3. Laci 2010-06-07 21:00:15
Köszönöm a részvéteket, de megmaradok! :-) El is mentem ma egy levezető Hármashatár-hegyi tekerésre (hétfő). Kezd visszatérni belém az élet, reszkessetek!!!
4. Miki 2010-06-08 08:26:30
Beraktam még Hostya Zoli képét... Crosskovácsi Game Over:-) Laci halva fekszik a kanális partján:-)))
5. Röfi 2010-06-08 09:49:52
Hej de szép idő volt rátok! :)