Král'ovsky MTB Maratón, Szepesváralja

Péntek este érkeztünk két autóval Debrecenből a faluba amely mögött magasodik 634 méteren a történelmi Magyarország egyik legnagyobb vára. Mivel előre szállást nem foglaltunk ezért a helyi panzióba látogattunk el, ahol részünkre már nem volt hely. Kis Józsi (Merida Maraton Team) azonban már elindított egy másik fonalat minek kapcsán egy családi házban kaptunk helyet. Naplemente előtt még gyors látogatás a várban, majd haza és pihenés.

kralovsky maraton merkapt se

Szombat reggeli pakolás után izgatottan indultunk nevezni, mert pénteken erre még nem volt lehetőség. A nevezésnél meglepődve tapasztaltuk, hogy a szervezők a nyelvi nehézségek leküzdése érdekében mellénk állítottak egy úriembert. Vincent mindenben segített. Nevezésnél a szokásos csomag, póló mellé kaptunk felszerelhető szinttérképet is aminek külön örültünk. Ezenkívül lehetett választani a célban elfogyasztható sztrapacska és gulyás közt is.

Miután mindenki bemelegített és beállt a rajthoz, távonként elindították a versenyzőket. Mi mindannyian az 50-es távot választottuk, Józsi a 100 km-el birkózott meg. Elindulás után azonnal a várat vettük célba egy füves mászással. Jó tempót tartva próbáltam az első 1/4-ben maradni. Füves lefelé következett itt-ott kövekkel. Itt valószínű felütöttem a kereket, mert defektet kaptam, ez még az első 2-3km volt. Szerelés közben szépen mindenki elsuhant mellettem, a kis pumpámmal való szerencsétlenkedést a legutolsó Szlovák fiatalember oldotta meg egy kölcsön pumpálással. Megköszöntem neki a segítséget és utána iramodtam a többieknek.

Embereket már nem láttam, de a szervezők még mindig lelkesen mutatták az irányt. Patakátkelések és erdő-mező váltakozások közepette szépen értem be sorban az embereket. Az első itató előtt már Pántya Zsoltit és Zsuzsit is sikerült elcsípnem. Csodálkozva kérdezték hol voltam eddig. Itatónál volt minden amire szükség lehet pótbelső és szükség szerint szerszám is. Röpke pihenő után már indultam is tova, mert a cél a debreceni csapat előttem lévő és hasonló erővel bíró részének elérése volt. Hosszú, meglehetősen meredek, de tekerhető mászás következett itt sokan tolták, de szép lassan lehetett előzgetni. Miután felértem a tetőre egy elég meredek vízmosásos lejtő következett melynek oldalai rézsútosak voltak. Én az arany középutat választottam a köves avaros „medret”. A Szlovákok elismeréssel kiabáltak utánam.

kralovsky maraton

Ismét mászás következett egy nagyon kellemes erdei úton. Jól haladtam a következő itatópontig. Itt értem utol Lacit és Zolit, akiket akartam. Örültek a találkozásnak akárcsak az itatónál szolgálatot teljesítő két magyarul igen jól beszélő segítő. Innen továbbra is a lehetőségekhez képest haladósan, együtt teljesítettük a távot. Rövidesen egy kopár oromra érkeztünk ahonnan csak két karó jelezte az utat. Erre a részre felkiáltójelek sokasága hívta fel a figyelmet, a vízmosásos részt külön nem is jelölték, pedig az sem volt egyszerű. Összenéztünk, vajon mi jöhet most és elindultunk lefelé. Egy igen meredek füves lejtőn kellett ereszteni, ahol azért sokan tolták lefelé. Egy rövid lankásabb, tekerős rész jött, ahol megbeszéltük, ez milyen jó volt, de a nagy ereszkedés felénél tartottunk csak még. A második részében egy fenyőerdőben kellett gurulni tűlevelek közt nagyon szép környezetben kisebb buckákon keresztül.

A hegyre szinte merőlegesen. Ez volt számomra a pálya legszebb és legjobban élvezhető része. Leérve egy mentőautó várt minket, baj esetén készenlétben. Innen mezőkön keresztül vezett az út, itt is egy-két lejtőn nagyon meg lehetett engedni. Majd ismét a vár hegye következett, majd a cél. Beérkezvén leadtuk a chip-et és már mostuk is a bringákat, majd elsétáltunk a nevezésben foglalt sörért és gulyásért. Közben beért Zuszi és Zsolti is, nekik is nagyon tetszett a meredek lefelé.

A debreceni csapatból Laborc Dani kategóriájában (két defekttel) második lett 50 km-en, míg Kis Józsi 100 km-en tudott egy második helyet megszerezni. Eredmény hirdetést követően megvártuk még a tombolát is, ahol Vincent segített nekünk a bemondott számok magyarra fordításával. Igen értékes dolgok is gazdára találtak és mindezt egy másodjára megrendezett, „csak” 300 versenyzőt megmozgató rendezvénytől...

kralovsky maraton merkapt se

Szeretnénk jövőre is eljutni, mert csak pozitív benyomásokkal, élményekkel tértünk haza. Nagyon szép részeken tekerhettünk egy jól megszervezett, kijelölt versenyen, családias légkörben.

Beszámoló: Röfi

Fotók: mtbiker (jfab; kukla) és saját

kralovsky maraton merkapt se

kralovsky mtb maraton merkapt se

2009.08.24 09:02:37   |   Vissza
1. Zurka 2009-09-10 16:45:40
Milyen messze van Budapesttől ez a verseny?
2. Röfi (Moderált) 2010-03-03 22:18:46
Először is bocs a késésért, de gondolom másnak is segítség lehet. Itt a link: http://www.kralovskymaraton.sk/index_hu.htm 300 Km Budapestről.