Videók
Eredmény táblázat

Kecskemét – Sárkányhajó Roadshow VI. állomása

Kecskemét - Sárkányhajó Roadshow VI. állomása
A Sárkányhajó Roadshow VI. állomása Kecskeméten zajlott, mely egyben az idén szeptemberben, Milánóban megrendezésre kerülő sárkányhajó világbajnokság válogató versenye is volt.

Roadshow:
A versenyt nehéz felkészülés, rengetek szervezés, variálás, versenyengedélyek körüli huzavona, utolsó pillanatban összeállított, majd újra megváltoztatott rajtlista előzte meg.
A Roadshow versenyszabályzata alapján a csapat legénységének 3 versenyengedéllyel rendelkező tagja lehet, viszont többeket, szám szerint 6főt, az a megtiszteltetés ért, hogy más csapatokban a világbajnoki válogató versenyen is indulhatott, melyhez kötelező volt versenyengedélyt kiváltani.

A Roadshow-n induló Merkapt csapatösszeállítás így nem várt nehézségek elé állította a kapitányt. A Merkapt Sárkányok a 2012-es szezont a szabadidős, céges kategóriában egyetlen futamot sem vesztve, vereség nélkül versenyezték végig, ezért nagyon fontos volt, hogy a kecskeméti egység ütőképes tudjon maradni, úgyis, hogy több versenyző csak a partról buzdítva támogathatta a csapatot. A nyaralások, szabadságok miatt egyébként is megtépázott csapatból nehezen alakult ki a versenyen indulni tudó optimális összeállítás.

Az előfutam a vártnál izgalmasabbra sikerült, a Roadshow-kon ritkán látott, de erős ellenfélnek számító Alexandra Dragons ránk ijesztett, hajszálnyi előnnyel, de megnyerte a futamot. A váratlan pofontól kijózanodva vettük tudomásul, a reményfutamban győznünk kell, és ehhez a csapat minden tagjától teljes elszántságra lesz szükségesség.

A bemelegítés alatt sikerült lélekben is ráhangolódni az előttünk álló feladatra, és a győzelem kételye nélkül álltunk ismét a rajtvonalhoz. Meglepő módon több esélyes csapat, az A-HÍD és a KOLÓnia is a reményfutamba került, így komoly verseny alakult ki a továbbjutásért. A akadályt sikerült hiba nélkül venni, így szerencsésen a reményfutamból a döntőbe kerültünk.  A döntőre azonban a csapat ereje már kevésnek bizonyult, két nagyon erős ellenfél a Szeged és Paks hajója is gyorsabb volt.

A 2000 méteres versenyre a nap végén, több órás, hosszú szünet után került sor. Az egész napos versenyzésben és strandolásban (időközben még egy házi, szaltóugró versenyt is lebonyolítottunk :-) megfáradt versenyzőink a harci láz szikráit már nehezen tudták újra begyújtani, de töretlen kitartással küzdötték végig az embert próbáló távot. Végül a dobogóról lemaradva, csupán a negyedik helyezést sikerült megszerezni.

Gratulálunk a résztvevő csapatoknak, kiváltképp a KOLÓnia és Paks csapatának, akik a szezont végig versenyezték velünk, és akikkel többször is együtt állhattuk a dobogón.

VB válogató verseny:
A kecskeméti Roadshow-val párhuzamosan került lebonyolításra, a Milánói Sárkányhajó Világbajnokságra való kijutásért folyó válogató verseny.  A Merkapt Sárkányok több tagja, különböző csapatok hajóiban versenyezve indultak ezen a versenyen.  Minden versenyszámban, amelyben érdekeltek voltunk, sikerült a kijutás, így a magyar válogatott tagjaként több Merkaptos versenyző - Stempin Zoltán, Dr. Kvassai Andrea, Yamak Dia, Zakar Edina, Fülöp Ildikó és Kovács Zoltán - is jogot szerzett a világbajnokságon való induláshoz. Szinte minden versenyszámban jelen leszünk, Senior és Masters korosztályban, 10-es és 20-as hajóegységekkel, női, férfi és mix kategóriában egyaránt.

Köszönjük a Römi KKSK, a Magyar Telekom és a Sárkányanyák csapatának, hogy velük együtt készülhettünk, és hogy, nemzetközi mezőnyben is kipróbálhatjuk magunkat. A Merkapt Sárkányoknak pedig köszönjük a lelkesítést, hihetetlen élmény volt a partról hallani a csapat bíztatását, igyekszünk Milánóban is megállni a helyünket.

A válogatón való részvételért cserébe a Roadshow-n induló Merkapt csapatból sajnos ki kellett maradnunk.
Furcsa, idegen érzés volt a partról figyelemmel követni a csapat versenyzését. Amióta a Merkapt elindult a legelső versenyén, - Stempin Zolival együtt - egyetlen futamot, vagy versenyt sem hagytam ki, edzéseken mindig ott vagyok. Sosem láttam a csapatot kívülről, amit a hajómról, tudok, onnan tudom, hogy átéltem, mindent, egy emberként a csapattal.

Most a partról figyeltem az eseményeket… utána többen megkérdezték milyen a hajó kívülről, mennyire vagyunk egybe…?  Nem tudtam válaszolni… jobban izgultam a parton állva, mintha eveztem volna, a befutónál fel sem fogtam, nyertünk, vagy vesztettünk.

Különös érzés távolról szemlélni magunkat, látom a rajthoz álló hajót, ismerem az elhangzó szavakat anélkül, hogy hallanám, ott vagyok velük, mintha a hajóban ülnék én is, de mégsem… mint amikor egy furcsa álomban, egy pillanatra, a lélek elhagyja a testet.

Beszámoló: Fülöp Ildikó
Képek: Mihályi Orsolya

Kattintson: Időeredmények, Fotók, Videók

2012.08.14 07:47:09   |   Vissza
1. Buki 2012-08-28 12:07:27
Ez az "akasztjak a hohert" szindroma. :) Nagyon rossz kivulrol vegignezni egy versenyt, tudvan, hogy te nem tehetsz hozza semmit, nem allhatsz be a csapatba.