Kapcsolat
Alapfokú sziklamászó tanfolyamok 2011

Grazer Bergland 2012

Május elsejét úgy döntöttük sziklamászással ünnepeljük:-), Ausztria egyik legkedveltebb dél-keleti fekvésű mászó helyén Grazer Berglandon. Táborhelyünket a Rote Wand lábánál fekvő Frohnleiten település kempingjében vertük fel. A Sátorhelyeket már jó előre lefoglaltam a jelentkezők létszámának és érkezési sor rendjének megfelelően.

Pénteken este indulva szombaton kora hajnalba értem a Campingbe Tomi és Vali már az igazak álmát aludta mire én odaértem :-). A sátor fel állításával nem törődtem a kocsimba tértem nyugovóra.

2012. 04. 28. szombat

Az éjszakai vezetés után kicsit tompán de korán keltem, lassan Tomi és Vali is előkerült. A reggeli elfogyasztása után az eszközöket rendezgettük és vártuk a többieket. Mivel a többiek nem értek ide a megbeszéltek szerint Tomival elindultunk a beszállások felé.

Az előzőleg ki választott mászó út a késői indulásnak köszönhetően nagyon telítet volt így a „B” terv lépet életbe a tavaly már általam is mászott Hüner leiter nevű útba szálltunk be. A kezdő kötélhosszt megnyerve indultunk el, váltott mászásba haladtunk felfelé. Előttünk a Camping szomszédok haladtak, (Rosenheimből). Jó ütemben haladtunk osztrák és német mászók társaságában.

Mivel relatíve gyorsan abszolváltuk az első mászó utunkat, visszamentünk az eredetileg tervezett beszálláshoz a Waschrumpl mászó úthoz, senkit sem láttunk és korán volt még, úgy döntöttünk megmásszuk ezt az utat is. Szintén megnyerve az első hosszt egy lendületes jól mászható Reibung falat. Váltott mászásban haladtunk felfelé, mindkettőnknek sikerült két egymáskövető hosszban kimásznia az útból ezzel érdekesebbé téve a mászást. Az egyik hosszban ölyvekre lettünk figyelmesek kb. 2m –re tőlünk a szikla repedésbe volt a fészkük. Az utolsó előtti kötélhosszban aztán rendesen megizzadtam.

A mászó út nehezebb kötélhooszát abszolváltam, a végére elfáradtam rendesen. A csúcson előkerültek a csúcs müzlik, gyors foto a Szlovákokkal majd írány lefelé. Kérésemre Tomi a szikla élet választotta, bár ne tette volna előzőleg a Kuloárba mentünk le és azt gondoltam a szikla jobb stabilabb lesz. Stabilnak stabil volt éppen csak Nekem kicsit kitett, egy szónak is 100 a vége „volt majré rendesen” :-). Kempingben a jól megérdemelt vacsoránk elfogyasztás a mellet kezdetét vette az előzőekben meghírdetett pálinka fesztivál is.

2012. 04. 29. vasárnap

Az este nyomaival a fejemben felkelve nem nagyon találtam önmagam, nehézkesen indult a napom. De azt hiszem ezt nem csak én mondhatom el magamról :-). A mai napra a Sportmuffeln és a Winettu mászóutak voltak betervezve. Tomi jól ismerte mind két utat így hamar megtaláltuk a beszállást. Az első hosszt Tomi kezdte mivel így én mászhattam a barlangot előre. A barlang bejáratánál gondba voltam nem fértem be a táskámmal így azt magam alá kötve másztam tovább.

A szikla csúszós zsíros volt így nem nyerte el a tetszésem. Az út kimászása után leereszkedtünk a Winettu nevű mászó úthoz majd kezdetét vette a „mászunk a vízért „ akció :-). Kérditek, hogy miért is, mivel az első útban megittam az összes nálam lévő vízmennyiséget, így Tomi készletére voltam utalva ami a csúcson volt elérhető. A mászás során arra is rádöbbentem, hogy tavaly Ildivel kicsit Mixbe másztuk ezt az utat :-) olykor- olykor nehezebb hosszakat választva. Váltott mászásba haladtunk gyors tempóba felfelé, így kevesebb mint 2 óra alatt abszolváltuk az utat. A parkolóban találkoztunk a többiekkel idő közben Kata és Tomi is megérkezett.

2012. 04. 30. hétfő

A mai napra egy keményebb de annál szebb utat választottunk a Michallangelo-t ismét Tomi kezdte a mászást egy nehezebb első részt bevállalva. Egész napunkat gyönyörű napsütés kísérte, jókedvűen lendületesen másztunk végig. Váltott mászásba haladtunk előre, egy stand átmászásával a végén lepasszoltam egy 6-os kötélhosszt Tominak. Mivel a mai napra csak ez volt tervezve így hamarabb visszaértünk a Kempingbe, zuhanyzás vacsora és kezdetét vette a pálinkafesztivál. :-) A nap tanulsága számomra az volt, hogy nem kell meg ijedni a 5-6-os utaktól helyenként jobban biztosított mint egy könnyebb 3-4-es mászó út. Vikitől el tanulva az is világossá vált számomra én is kitudom hagyni a közteseket :-) !

2012. 05. 01. kedd

Zárónapra levezetés képen egy rövid mászást terveztünk az Elfengarten nevű utat másszuk. Az út tele van párkányokkal ami a hegyi Zergék kedvelt pihenőhelye. Többen hasonló képen gondolkoztak így a beszállásnál várnunk kellet az előttünk haladó kötélpárosokra, de ez abszolút nem zavart, hátráltatott minket, addig is gyönyörködtünk a reggeli harmatos kilátásban. Az első kötélhosszban sokat balettoztam a fal nyálkás csúszós volt így megfontoltan haladtam.

Szép lassan komótosan váltott mászásba másztunk felfelé. Az elmúlt párnap élményeit felidézve és jövőt tervezve, elérkeztünk az utolsó standgyűrűhöz is, így egyben lezárva a 4 napos tavaszi mászásunkat. Tanulságos és egyben üdítő napokat éltünk át, így sok élménnyel gazdagodva indultunk le a parkolóba, majd vissza a Kempingbe. Sátorbontás után elbúcsúztunk egymástól és mindenki hazafelé vette az irányt. Remélem hamarosan ismét hasonló nagy létszámban találkozunk valamilyen apropó folytán.