Nyitólap
Szakosztályaink
Rendezvényeink
Sportközpont
Fórum
 
 

Hegyikerékpár

Kajak - kenu szakosztály

Sárkányhajó

Hegymászó és Túra Szakosztály

Atlétikai szakosztály

Tájbringa szakosztály

Triatlon szakosztály

Labdarúgó szakosztály

Gyorstollaslabda

Water Bike Szakosztály

Egyéb hírek

Merkapt SE
   
Szavazógép
Weboldalunk melyik részét szoktad látogatni?
    Atlétika
    Hegyikerékpár
    Hegymászás és túra
    Kajak-kenu
    Sárkányhajó
Egyéb hírek
Ghost SE 5000 Black 2011 kerékpárteszt

A szellem színre lép. Az idei évtől a Cseke Rt. kínálatában elérhetők a Ghost kerékpárok. Első tesztalany egy középkategóriás modell. Mielőtt a kezem közé kaptam a tesztbringát, nem volt túl sok kölcsönhatás köztem és e márka között, hiszen meglehetősen Németország-centrikus cégről beszélünk. Ha még Te sem hallottál igazán róluk, akkor két érdekes adalék még mielőtt belehuppanunk az aktuális tesztgép boncmesteri kifejtésébe: először is Pekingben egy Ghost bicón lett olimpiai bajnok a német montis legenda, Sabine Spitz; másrészt pedig csak és kizárólag középkategóriás és a fölötti bringákat produkálnak, ráadásul minden egyes modellt Németországban szerelnek össze – nem véletlenül adnak 5 év garit minden egyes vázukra… Sommázva tehát: nem sz@rral gurítanak.

A szellemeknek általában nincsen vázuk, de mivel most egy kerékpárról beszélünk, ezúttal van. Alumínium. Sok. Nem az a kifejezetten kikönnyített forma, sőt, kinézetre az a „többet-kibír-mint-az-átlag” fajta. Támaszték a nyeregvázcsőnél, felülhegesztések, masszív papucsok és kályhacső vastag alsócső. A fejcsövön Casper figyel. Bár egyszerűnek tűnik a váz, mint a szög, azért van benne 3D-s kovácsolt papucs, lapított ovális keresztmetszetű csövek a kellő helyeken, és hárombetűs technológiákból itt sincs hiány. Aszongya: CCH (Continous Cable Housing), azaz nincs bowdenház darabolás; GCT (Ghost Custom Tubing), ami saját egyedi csőszetet jelent, GQC (Ghost Quality Control), tehát a házon belüli szigorú tesztelésen ment át; OHT (Oversized Head Tube), túlméretes – de nem 1,5”-os – fejcső, hogy bírja az ívet; és a kedvencem a TLC (Tender Loving Care), ami mintegy görbe tükröt állít a mozaikszavas marketingrizsának. Magyar fordítása körülbelül annyi, hogy Gondoskodó Szeretet és Odafigyelés. Őrület, nem? Elképzelem, ahogy a futószalag mellett szorgoskodó Jürgenek a dolguk végeztével minden egyes összerakott bringát megsimogatnak…

ghost se 5000 black

Vannak a vázon csomagtartószemek is, amelyekből következtethetünk a megcélzott felhasználási területre, ez pedig a túrázás és a sportolás lenne. Nem egy végletekig kikönnyített versenyvázról beszélünk tehát, sokkal inkább egy mindent elbíró igáslóról, amelyben bátran megbízhatunk egy-egy neccesebb helyzetben, és várhatóan sosem hagy minket cserben.

A szellem fejébe egy RS Recon villát állítottak német barátaink, ami félelmetesen finoman mozog, viszont a 100 mm-es útjához képest a 2 kilós tömege nem számít könnyűnek. Bónuszként rápakoltak egy kormányról kapcsolható lockoutot, amit ebben a kategóriában én még mindig nem érzek létszükségletnek. A télpróbát remekül állta, a finom megindulást még -5 fokban is simán produkálta.

A kerekek leglátványosabb része a borzmintájú (értsd: fekete-fehér) Smart Samek Schwalbe-éktól, melyek a pimp-faktoron sokat dobnak. Más kérdés, hogy a kis kínaiak öntőmasinái a tesztbicón lévő gumik fehér szegélyét ferdén öntötték, így az embernek olyan érzése támad, amikor lenéz, mintha rosszul lenne a külső felrakva, pedig az valójában szögegyenes. Az Okos Sámuelekkel egyébként nagyon meg voltam elégedve: a sűrű középső mintázatnak köszönhetően fürgék, az agresszív oldalbütykök pedig igen jól harapnak kanyarban. Nem egy kiélezett cécé gumi, se nem egy lejtőző isten, hanem amolyan mindenes. Mint maga a bringa. A kerékszett átlagos, egy kis Center Lock, egy kis szegecselt felni, de amúgy konfekció.

ghost se 5000 black


Az érintkező felületek finomak – a nyereg kényelmes hosszú távon is, pont annyi párnázás van rajta, amennyi szerintem kell. A markolat megfelelően puha gumiból készült, de nem bilincses, és hajlamos még szárazon is arrébb kolbászolni akár egy centit is egyetlen tekerés alatt. A kormány-stucni páros masszív érzetet kelt, szintén nem a hártyavékony falvastagságú versenyalkatrészekről van szó – sokáig fogják tehát bírni.

A sebesség megzabolázásáért a Shimano 445-ös tárcsafékei felelősek. Szép fehérek, viszont az erejük nem méltó sem a hidraulikusok családjához, sem ehhez a bicóhoz. Leginkább egy közepes V-fék hatásfokához tudnám hasonlítani – mindezt úgy, hogy elől-hátul közepes méretű tárcsa figyel. Valahogy az az érzése támad az embernek, mintha újra és újra be kéne koptatni őket.

A hajtás hibátlanul szolgált a teszt ideje alatt, a váltókar viszont néha rakoncátlankodott, nem vette a fokozatot (mintha be lett volna nyomva a kuplung), így az csak egy ceruzás négyes alát kap.

Szerethető bringa. A tél ellenére sokat mentem vele, talán azért is, mert nem annak a kényes fajtának néz ki, amire rápillantva elszorul a szíved, és inkább nem viszed ki a só-hólétől szüttyögő utakra télen. A téli tesztelés egyrészt egy nagyon jó erőpróba egy gépnek, hisz a legmostohább körülmények közt kell bizonyítania, ugyanakkor a zord körülmények nagyon erősen befolyásolják az ember teljesítményét, amit nem könnyű elválasztani a bicó tényleges teljesítményétől. Hogy mire gondolok? A bicó papíron sem könnyű a maga 13 kilójával, de tekerés közben talán egy picit még nehezebbnek érződött izom-ügyileg. Viszont az köztudott, hogy télen a hideg az izomműködést is erősen befolyásolja, így valószínű az érzett túlzott lomhaság nem feltétlenül a Ghost, mintsem inkább tél-apó számlájára irható. Mászáskor, illetve terepen például sokkal kevésbé érződött a súly.

ghost se 5000 black

Amolyan csapatós bringa – bírja és kívánja is a lejtőket, imádja a jó kis szűk fordulókat. Az alkatrész összeállítást, a geometriát és úgy az egész csomagot nézve elsősorban a nehezebb csontozatú júzereknek ajánlanám ezt a brinyót, mert súlyban annyira nem penge, cserébe viszont a reccsenéstől nem nagyon kell félteni. Meg ugye ott van az 5 éves vázgarancia, ami egy alumínium váz esetén nem elhanyagolható szempont…

A mostani benyomásom alapján szép jövője lesz itthon is az Ghostnak, mert szép és jó bicókat csinálnak. Kíváncsi leszek egy high-endebb modellre, mert egy cég éle ott jön ki igazán.

InfoBox:

Forgalmazó: Cseke Zrt.; www.csekert.hu
A kerékpár a gyártó honlapján ide kattintva érhető el.
Származási hely: Németország
Színválaszték: egy verzió létezik, a fekete-piros, a sima SE 5000 fehér-piros színű
Vázgarancia: 5 év
Vázméretek: 34 cm / 13,5”; 40 cm / 15,5”; 44 cm / 17,5”; 48 cm / 19” (tesztelt); 52 cm / 20,5”; 56 cm / 22”
Alkatrész-garancia: 1 év
Ajánlott fogyasztói ár: 255.900 Ft

Váz: SE 7005 DB alu
Villa: Rock Shox Recon Silver Air PopLoc; 100 mm; PM-es
Első váltó: Shimano Deore; bilincses
Hátsó váltó: Shimano XT; normál működésű
Váltókar: Shimano Deore SL; 3×9
Fékek: Shimano M445 Disc; 180 / 180 mm
Fékkar: Shimano M445
Hajtómű: Shimano FCM 430; 44/32/22 fog; 175 mm karhossz
Középcsapágy: Shimano BBES-25; Octalink
Lánc: Shimano HG53
Lánckeréksor: Shimano HG30; 11-32 fog
Agyak: Shimano M435; kónuszos; 32 furat
Felnik: Alex DP 20 Disc; szegecselt; alu; 32 furat
Küllők: DT Swiss; 1,8 mm / 3 kereszt
Külsők: Schwalbe Smart Sam; 2,25”
Kormány: Ghost Low Rizer light; alu; 620 mm / 31,8 mm
Kormányszár: Ghost light AS-007; alu; 31,8 mm; 5 fok dőlés; 100 mm hossz; 4 csavaros
Kormánycsapágy: Ritchey; ipari csapágyas; félintegrált; 1 1/8”
Nyeregcső: Ghost light SP 600; alu; 40 mm × 31,6 mm
Nyereg: Ghost VL 1376; acél pálca
Markolat: Ghost, bilincs nélküli
Pedál: márka nélküli taposópedál

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 71,0 fok
Nyeregvázcső-szög: 73,0 fok
Nyeregvázcső-hossz: 480 mm
Felsőcsőhossz: 535 mm (csőközéptől csőközépig)
Vízszintes felsőcsőhossz: 595 mm
Tengelytáv: 1070 mm
Láncvillahossz: 425 mm
Kormányszárhossz: 100 mm
Középcsapágy-magasság: 300 mm
Összsúly: 13,05 kg (pedállal)

Szöveg: Farkas Dániel
Fotó: Baki „Pixel” Ádám
Forrás: Bikemag.hu

2011.03.01 11:18:13   |   Vissza
Szóljon hozzá!
Név
E-mail
Milyen nap van ma?
E-mail | Oldaltérkép | Kezdőoldal | Kedvencek közé | Pannon Set