Nyitólap
Szakosztályaink
Rendezvényeink
Sportközpont
Fórum
 
 

Hegyikerékpár

Kajak - kenu szakosztály

Sárkányhajó

Hegymászó és Túra Szakosztály

Atlétikai szakosztály

Tájbringa szakosztály

Triatlon szakosztály

Labdarúgó szakosztály

Gyorstollaslabda

Water Bike Szakosztály

Egyéb hírek

Merkapt SE
   
Szavazógép
Weboldalunk melyik részét szoktad látogatni?
    Atlétika
    Hegyikerékpár
    Hegymászás és túra
    Kajak-kenu
    Sárkányhajó
Egyéb hírek
Magellan Pyxis Team 2011 vázteszt

Az egyik idehaza talán leggyakrabban látható vázhoz, egy az Eurobike-on már bemutatott Magellan Pyxis Team-hez volt szerencsém a 2010-es esztendő utolsó és rendkívül hideg illetve havas heteiben. Emiatt sajnos nem is sikerült olyan objektív képet kapnom róla, mint nyáron, mert ugye a havas biciklizés nem feltétlenül ideális tesztkörülmény…

Miben különbözik ez a 2011-es Pyxis az elődjétől? Nos, először is változott a vázanyag, a korábbi 7005-ös alumíniumot triple butted 7046-os váltotta fel, ami nem annyira rideg alapanyag, így kedvezően befolyásolja az élettartamot, illetve a fajsúlya is alacsonyabb – ez meg is látszik a váz össztömegén. Az összképet meghatározó karakteres elem az alsócső-fejcső találkozásánál elhelyezett CNC-zett merevítés, melyet a fokozott szilárdság érdekében helyezett el a gyártó. A vázat teljes egészében aranyszínűre anodizálták, majd erre került a fekete fényezés.

magellan pyxis team 2011

De nézzük, mit is kap mindemellett a kedves vevő a pénzéért! Először is szép, nagyon letisztult, tulajdonképpen klasszikus csőformákat és geometriát. Ugyanakkor a fejcsőnél van pár turpisság, mert alul és felül egyaránt kiszélesedik, hogy süllyesztett csészéket is tudjon fogadni, ami elegáns, és elvileg alacsonyabb kormánymagasságot is biztosíthat. A furcsább dolog viszont, hogy az alsócső nagyjából a fejcső közepéhez csatlakozik. Optikailag ez nem tűnik fel, mert a már említett alsó merevítő lemezek egészen alulra lenyúlnak, de az biztos, hogy a gép nem teljesen kielégítő merevségéhez ez a megoldás is hozzájárul. A tartósság pedig egy újabb kérdés, hiszen pont ezen a részen hatnak a legnagyobb erők a villa irányából. A kisebb vázméreteknél persze ez a probléma valószínűleg arányosan kisebb, vagy már nem is létezik.

A felsőcső csatlakozásánál viszont már minden példás, ahogyan a többi cső esetében is, amelyek tulajdonképpen mind egyenesek és szinte végig kör keresztmetszetűek. Nem elhanyagolható módon belül háromszor változik a falvastagságuk. Mindenhol megvannak a keresztmerevítések, így egy szavunk sem lehet. Emiatt szerintem ez az eddig készült talán legszebb Pyxis. És a mérleg tanúsága szerint az egyik legkönnyebb is…

Egyéb részletek tekintetében kiemelendő, hogy a tárcsafék oldalon a lánc- és a támvilla közé merevítő lemez került, mindehhez mutatós, kisméretű papucsokat kapott a váz. A váltótartó fül két csavarral rögzített eloxált darab, a támvilla-szárakon pedig már nem találunk V-fék konzolokat, így letisztultabb az összkép.

Több XC gép volt nálam az utóbbi hónapokban, így elég élesen érzem mostanában a különbségeket gép és gép között. Ami a Pyxisnél már szemmel is látható volt, az a kimondottan versenyzésre termett geometria. Ráülve ez aztán teljesen egyértelmű is lett.

magellan pyxis team 2011

Annyira rá kellett feküdnöm a megszokotthoz képest (a saját XC gépem is egy Pyxis, igaz régebbi), hogy az elején kimondottan kellemetlenül éreztem magamat rajta. Aztán ahogy gyűltek a kilométerek, egyre jobban élveztem. Szép lassan hozzászoktam, és kezdtem kihasználni ennek a testhelyzetnek az előnyeit.

Ugyanakkor fura volt, hogy kissé rugalmas volt az irányítás. Érezhető, hogy az alacsony tömeget valószínűleg a kevesebb anyag használatával érték el, aminek bizony ára van. Persze nem mindenki 90 kiló, mint jómagam, illetve nem a mínusz tízes, sok rétegnyi, súlyos öltözéket megkövetelő téli időszakra esik a formaidőzítése, így ez az érték nyárra azért javulni fog.

Terepre érve aztán az aszfalton tapasztalt rugalmasság kimondottan előnnyé vált, ugyanis a keményre fagyott talaj egyenetlenségeiből adódó rázkódások egy részét egész jól elnyelték a filigrán csövek, és a gyorsításoknál, kiállva tekeréseknél is elegendő volt az oldalmerevség.

A felsőcső amúgy érezhetően hosszabb lett. Több Pyxisem is volt az évek során, és a méretemhez (186 cm) mindig 20”-ost használtam. Ez csak 19”-os, de az általam eddig megszokott felsőcsőhosszt kapta. Ez értelemszerűen elég hosszú tengelytávot jelent. Az alacsony középrész, és a mérethez képest viszonylag nagy hosszúság két tulajdonságot eredményez. Az egyik a nyugodt egyenesfutás, ami főleg a lejtőkön érezhető – azaz még nagy tempó mellett is viszonylag nyugodt marad a gép. A pontosabb irányításhoz viszont egy kicsit rövidebb, 80 mm körüli stucnit választanék.

A másik pozitívum a jó kanyarodásban nyilvánul meg. Az XC gépeknél már persze eléggé kikristályosodtak a megfelelő szögek meg magasságok, de higgyétek el, nagyon összefügg a középrész magassága a kanyarsebességgel. Ezt sokáig én sem hittem el, de a DH gépeken az utóbbi két-három évben 30-40 mm-t is süllyedtek a csapágyházak, ami nagyon szemléletessé teszi a különbséget. Pontosan emiatt nagyon élveztem vele a kanyargást, és utána a kigyorsításokat. Pláne, hogy még az általunk csupán a tesztre összeépített változatban is alig volt több mint tíz kiló. Elég ritka az olyan alu váz, ami ebben a méretben és ezen az áron 1400 gramm alatt van.

A megszokottnál eggyel kisebb méretek párosítása az eggyel hosszabb felsőcsővel azt is eredményezi, hogy azonos nyeregmagassághoz, jobban ki kell húzni a nyeregcsövet, ami továbbra is – és nagyon okosan – 27,2 mm-es. Szóval egy jó minőségű csővel itt is nyerhetünk pár milliméter kényelmi rugózást.

Összességében tehát egy remek és nagyon könnyű versenygeometriájú vázzal van dolgunk, amely a megfelelő felépítéssel meglehetősen kényelmes is tud lenni. Ár-érték arányban mindenképpen megfontolandó.

Pozitívumok:
+ alacsony középrész
+ jó irányíthatóság
+ alacsony tömeg

Negatívumok:
- kicsit rugalmas

InfoBox:

Váz: Magellan Pyxis Team
Forgalmazó: Cseke Zrt.;
www.csekert.hu
Származási hely: Magyarország, Tajvan
Vázgarancia: 1 év
Vázméretek: 17”, 18”, 19” (tesztelt)
Szín: fekete/arany
Anyag: 7046 triple butted alu
Ajánlott fogyasztói ár: 89.000 Ft

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 70,3 fok
Nyeregvázcső-szög: 73 fok
Nyeregvázcső-hossz: 483 mm
Felsőcsőhossz: 600 mm (csőközéptől csőközépig)
Vízszintes felsőcsőhossz: 625 mm
Fejcsőhossz: 130 mm
Tengelytáv: 1105,3 mm
Láncvillahossz: 422 mm
Középcsapágy-magasság: 297 mm
Nyeregcső átmérő: 27,2 mm
Váz súlya: 1386 g (19”-es méret)

Szöveg és fotó: KGÁdám

Forrás: Bikemag.hu

2011.02.16 16:25:38   |   Vissza
Szóljon hozzá!
Név
E-mail
Milyen nap van ma?
E-mail | Oldaltérkép | Kezdőoldal | Kedvencek közé | Pannon Set