A hegymászó szakosztály csókakői évadnyitó hétvégéje

2009 április első gyönyörű napos hétvégéjén rendezte meg évadnyitó találkozóját egyesületünk hegymászó és túra szakosztálya a Fejér megyei Csókakő településén. A találkozónak, mint az elmúlt sok-sok év során ismét Fekete István (Svarc) háza adott otthont.

A folyamatban lévő tavaszi alapfokú sziklamászó tanfolyam harmadik és negyedik gyakorlati képzése is erre a hétvégére esett, így a kezdő sziklamászók is betekintést tehettek a szakosztály életébe.

A találkozóra a Merkapt SE Htsz tagjain kívül barátaink a székesfehérvári Rotpunkt Sziklamászó Egyesület tagjai is hivatalosak voltak, akik egyben a vértesi Csókakő sziklafalának karbantartói is.

Szombat és vasárnap napközben a tanulók képzése zajlott a sziklafalnál, ahol a váltott előremászás és a váltott ereszkedés technikáit gyakorolták különböző nehézségű sziklamászó utakon.

Szombat napközben folyamatosan érkeztek társaink és barátaink, akik kihasználva a gyönyörű időt, és a már-már nyári meleget próbálgatták sziklamászó tudásukat a kellemes hőmérsékletű sziklafalon.

Este Svarc házánál kötetlen beszélgetések, sörözés, borozás mellett vártuk hogy főszakácsunk és egyben fővadászunk Németh Attila elkészítse a saját maga által elejtett vaddisznóból készülő pörköltet. A vacsora előtt meghallgattuk Attila által írt elbeszélést a vaddisznó elejtéséről, így nemes búcsút vettünk az állattól, mely a vacsoránkat adta.

A 25 főre duzzadt társaság jóízűen fogyasztotta a fenséges étket, dicsérve a szakács kitűnő munkáját. Vacsora után hajnalig folytak a beszélgetések, sztorizgatások a tábortűz mellett.

Vasárnap reggel a csapat egy része kirándulni, mások kerékpártúrára indultak, mi pedig ismét a sziklafalhoz, hogy a tanulók gyakorlati ismereteit tovább fejleszthessük.

A napot kis tanuló csapatunk zárta, kellemesen elfáradva az egész napos mászás után.
Ismét egy nagyon jól sikerült évadnyitó sziklamászó hétvégét tudhatunk magunk után, amiért köszönet az összes résztvevőnek.