2007. 04. 15. Visegrádi hegység

Kellemes programot ígért a Visegrádi vártúra: kompozás, palota, kilátó, fellegvár, bob-pálya, kincskeresés, szóval csupa izgalmat rejtegető lehetőség... Számomra akkor vált igazán izgalmassá, amikor szombaton kifordult a bokám, így némi programváltoztatással, de teljesítettük túránkat.
Nagymarosnál jöttünk át a komppal Visegrádra, ahol a találkozási pont volt. (Mátyás Király Palota) Az időjárás remek volt, nyári meleg, alig érezhető légmozgás. A Királyi Palota legutóbbi látogatásunk óta (tízegynéhány év) komoly változáson esett át: minden juttatást az ásatásokra, rekonstrukciókra fordítottak, belépésünk is ingyenes volt. Néhány éve készült el a palota központi látványossága, a Herkules-kút, süttői vörösmészkőből (az eredeti szökőkút-testet is ebből a kőből faragták), kiállítótermek, illetve a szikla tövében álló felújított Mátyás-kút. A méltán népszerű palota-játékok minden év július második hétvégéjén várja közönségét.
A Palotától autóval mentünk fel a bob-pálya parkolóig, ahonnan bevettük a Nagy-Villámon (377 m) 1933-ban épített Zsitvay-kilátót. A kilátóból remek panoráma tárult elénk: a teljes Duna-kanyar, a visegrádi Fellegvár, a Szentendrei-sziget, illetve szemügyre vettük múlt heti túránk (Szt. Mihály-hegy, Hegyes-tető) gerincvonalát is. A Nagy-Villámon pihentünk, minden fellelhető finomságot elfogyasztottunk, Miki GPS-ével geocatching-kincset kerestünk, majd lementünk a Fellegvárba. Addigra csúcsrajárt a forgalom, mozdulni is alig lehetett, ez persze nem vont le az élmény értékéből, melyet gyermek és felnőtt mindig átél szerintem, amikor a Fellegvárból a Duna-kanyart csodálja. Addigra a bob-pálya parkoló is megtelt, srácok is elpilledtek, így vártúránk végeztével komppal visszamentünk Nagymarosra, ahol rántott hekk és jégkrém volt a jutalom, nekem meg a hideg borogatás.

A teljes táv 4km volt, 270m szinttel.

Résztvevők: (9 fő) Juhász Zsuzsanna, Rácz Dávid, Rácz Miklós, Klári mama, Dobosné Hegyesi Bernadett, Dobos Dorottya, Dobos Botond, Dobos Kende, Dobos Kálmán.

Útvonal: Visegrád vá. / Királyi Palota romjai / Nagy-Villám (377m) a Zsitvay-kilátóval / Visegrádi Fellegvár (333m) / Visegrád.