|
Kajak - kenu szakosztály |
1. |
gabor |
2010-08-26 18:43:49 |
Teljesen egyetértek!Szégyen a kajak-kenu sportra az ilyen botrányos világbajnoki közvetítés...:S |
2. |
Gyűrű János |
2010-08-26 18:53:43 |
A kanadia hölgyek miatt kell szégyent hozni a sportágra. Ráadásul orvosilag még most sem ajánlott "nőknek". |
3. |
reni |
2010-08-26 19:20:31 |
szörnyű amit művelnek.azt nem értem hogy mi a fenét keresnek a vb-n a hölgyek?ha nem találják fel magukat a kenuban akkor keressen másik sportot vagy kajakozzon.de igazábol semmi értelme nem lenne ,mert nem ilyen korban kell másik sport után nézni.Szerintem a női kenunak teljes mértékben véget kellenne vetni.a nőknek ez a sport egyáltalán nem való!!!annyi az én véleményen erről a gyalózatos videórol.annak örülök hogy magyar nincs közöttük! |
4. |
Bélapádfalva |
2010-08-26 19:32:39 |
Elég gáz, hogy ha már erőltetik a témát, nem hagynak neki legalább 8 év felfutási időt, hogy kineveljenek egy rendes mezőnyt. Egyébként én is úgy emlékszem, hogy egészségügyileg sem ajánlott a téma. |
5. |
Frank |
2010-08-26 19:37:03 |
gabor! Valamit félreértettél... Nem a közvetítés a gáz, nem azzal van a gond. Legalább megmutatták, hogy mi megy ebben a szakágban mert úgy tűnik mások elégé hallgatnak a tényekről. |
6. |
Soós Árpi |
2010-08-26 20:28:51 |
Semmi baj nincs azzal szerintem hogy a hölgyek is kenuzzanak,de csak akkor ha valóban kenuznak. Ez amit láttunk a sportág paródiája volt. Egy szakosztály házi versenyének talán megfelelt volna,de VB-én? Valamilyen limitet kellene megszabni.Ha egy bizonyos időn belül mész,akkor elindulhatnál,de szerintem akkor sem VB-én. |
7. |
vizicslovek |
2010-08-26 20:38:16 |
Egyetértek Jánossal. Miért kell a kanadai és más sportdiplomáciának "megmászni" egy sportág évtizedek alatt vérrel, verítékkel kivívott tekintélyét. Sokan az egész életüket áldozzák rá, (és van, aki az életével fizet, pl Koló) hogy felkészülten állhasson oda, még sem érnek oda a VB-re, pedig nagyságrendekkel nagyobb munka van bennük. Ezekkel a börleszkbe illő jelenetekkel viccet csinálnak a sportágból, és valóban tekintélyt rombolnak. Ha majd megtanulnak úgy kenuzni, mint a magyar lányok kajakozni, ám legyen, addig inkább versenyen kívül, mint "showműsort" tudnám elképzelni. De végül is csinálják, ha akarják. Biztos nem olyan kártékony mint az alkohol és a cigi. |
8. |
Igi |
2010-08-26 20:57:22 |
Megérkezett a vízre is a Bikicsunáj! Azért ICF ide vagy oda, de ezekben a hölgyekben hol van az önkritika? |
9. |
Jerzsabek Ferenc |
2010-08-26 21:11:05 |
Sziasztok!
Na hát ez botrányos volt .
Szerintem nem rosz ,hogy lányok is elkezdtek kenuzni de még várhattak volna pár évet.
Talán belejönnek adjunknekik is egy lehetőséget bár elég nehéz nem túl nőies a kenu.
Üdv Flúg
|
10. |
Atis |
2010-08-26 21:19:53 |
Valamilyen érdekeltség van ebben is.Legközelebbi vébén jegesmedvék fognak kenuban kajak lapáttal evezni és előttük fókák úsznak keresztbe könnyítés képpen(pl.hínár).Lassan mindent a kabaréba tesznek(TV müsor Kajak-Kenu kabaré) |
11. |
PZ |
2010-08-26 21:29:15 |
A dolog másik oldala pedig az, hogy közben megszüntették a férfi C-4 500 és 200 m-es számokat, amivel a C-4 hajóegységet (azaz a kenu csapathajót) gyakorlatilag halálra ítélték. A C-4 1000 m., ami még megmaradt, nemigen húzza sokáig, egy számért több nemzet nem fogja kicipelni a hajót a vb-re. Talán ezt a szempontot is meg lehetne említeni az ICF-levélben. |
12. |
Viktor |
2010-08-26 21:41:09 |
Sziasztok!
Világ életemben kajakoztam, versenyeztem, így lehet, hogy nem tudom felmérni reálisan, hogy mennyire nehéz beállni a rajtgépbe vagy sem egy versenykenuval.
Azt viszont tudom, hogy az nem XXI. századi gondolkodás, ha kizárjuk a másik nemet valamiből.
Ennyi erővel, csadorban is járhatnának. (Mecsetet se engedett a francia? építeni - éljen a demokratikus EU). S ez inkább XI századra hasonlít.
Itt hozzáteszem, hogy tényleg ultragáz volt a rajt, vagy kicsoda :)
Ha tényleg orvosilag hátrányos a kenu a lányoknak, akkor kéretik azt női és férfi dokik által, hivatalosan, nemzetközileg kinyilvánítani, s akkor nincs vita. Ha nem az?! - akkor engedni kell.
Azzal viszont egyet értek, hogy ez világversenyhez méltatlan.
Bemutatót kellett volna csinálni, hogy jé most már a lányok is kenuznak. De nem méltó odaadni ugyan azt az érmet ezért, mint amit a fiúk letettek az asztalra. Vagy a női kajak szakág.
Üdv:
Viktor
|
13. |
Timi |
2010-08-26 21:50:29 |
Ha tudtam volna, hogy ennyire gyenge a mezőny, akkor én is elindulok, kajakban soha nem jutottam ki világversenyre. Viccet félretéve, ezt ki is lehetne használni.... |
14. |
zoliiii |
2010-08-26 22:05:38 |
Hát nekem nemlenne velük bajom ha nemszünt vna meg miattuk a sok 4es szám...k4 500 200 NK200 1000 c4 500 200...eddig nem az volt a baj h nem látávnyos a sport?erre leveszik alegérdekesebb futamöokat...hozzák vissza és kész...nemhiszem h annyira sokba kerülne ha plusz még 4esek is lennének a VB-n... |
15. |
KM |
2010-08-26 22:28:22 |
Heló!
Igazából hazai versenyeken is meg lehetett nézni hogy kritikán aluli szánalmas ez a fajta próbálkozás. Ha nem megy valami azt ismerjük el és hagyjuk abba. Évekkel ezelőtt volt, hogy felröppent a hír hogy a M1 és M2 nem közvetíti a kajak-kenut mert unalmas. Tény, lehet. annak aki nem érti, nem érzi. De ha ezen megfontolásból egy sportágat nészerűsíteni és látványosabbá tenni szeretnénk, akkor ne egy olyan ötlettel álljunk elő, amegy csak lejáratja a sportot és az abba vetett energiát. Ezmiatt csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz. A leglátványosabb legkiélezettebb számokat kiírtották, és behoznak egy nulladik korcsoportos szintű számot. Meg kell tudni húzni a demarkációs vonalat. Mert az nem teljesítmény amit ezek a lányok produkálnak. Beszállnak a hajóba és rettegnek a kieséstől mindaddíg míg végre partot nem érnek. És EZ látszik. Tudnia kell élvezni. könnyednek kell lennie, hogy minden energiáját a haladásra használja nem pedig az "életben maradásra".
Egy szó mint száz. Tény ha orvosilag nem ajánlott akkor azt jegyzőkönyvezzék be és akkor NINCS!!! ha engedik, akkor viszont legyenek meg a technikai tudást meghatározó kritériumok. |
16. |
Karácsony László |
2010-08-26 23:26:54 |
valakinek agyára ment az emancipáció,
vagy csak összekeverte a szabadidős sportot a
VB-vel ami egy kicsit ciki sztem. |
17. |
Balogh Anikó |
2010-08-27 08:50:19 |
Egyetértek azzal, hogy a mostani, poznani VB műsorába túl korai volt felvenni a női kenusok számait!!
1961-ben a poznani Eb - a mostaninál sokkal viharosabb és esős - pályáján K-1 500-on 4. voltam, K-2 500-on 5. A női K-4 500 csak abban az évben került be a nemzetközi versenyek műsorába, ezért a mi - teljes döntős létszámú - futamunk csak "kritérium" verseny volt. Két szobjet négyes mötött a 3. helyet harcoltunk ki, (fénykép van arról, hogy a dobogón állunk, Bonn Ottó adta át érmeinket)eredményünket azonban sehol nem jegyzik.
A nőket mindig, több sportágban is elnyomták, (pl. evezésben Pap Kornélia többszörös Európa bajnoksága ellenére nem indulhatott olimpián, mert női szám nem szerepelt a műsorban)
1996-ban a svédországi Waxholmban rendezett masters verseny után én is aláírtam a női kenuzás bevezetését kérő, sok-sok aláírást tartalmazott ívet. Föntről ne tiltsák meg nekünk, hogy mi is választhassuk ezt a szép sportágat!! Mindenki maga dönthesse el, szeretné-e kipróbálni! Ha képes a kenuban bent maradni, el tudja sajátítani a mozgást, és végig küzdi a - remélhetőleg majd beiktatott - hazai versenyeket, semmi akadálya nem lehet Európa- és világbajnokságon való indulásának. Addig azonban még sokat kell tanulni, és gyakorolni!!
|
18. |
Bognár Viktor |
2010-08-27 09:00:29 |
Szerintem sincs létjogosultsága jelenleg a női kenu szakágnak. Van elég sportág, ahol a hölgyek sokkal inkább képesek a rájuk jellemző adottságokkal élni (rsg, szinkronúszás stb), amennyiben persze a női egyenjogúság áll a szakág szerepeltetése mögött. (Nyílván egy férfi rsg. szakágra se lennének sokan kíváncsiak.)
Az ICF-nek inkább a látványosnak és színvonalasnak is mondható C4-500 és 200-as versenyszám ismételt műsorra tűzését kéne fontolóra vennie. Nem is tudom, hogy mivel indokolták ezt az öngyilkos döntést, hiszen sportszakmai okai nem nagyon lehetnek, sőt. Sok fiatal tehetségnek is lehetősége nyílna a nemzetközi bemutatkozásra, akik biztosan betudnak állni a rajtgépbe. Nem beszélve arról, hogy egy sikeres szereplés meghatározó lehet a későbbi pályafutásukra is.
Reméljük, hogy az ICF mihamarabb átgondolja korábbi döntéseinek tarthatatlanságát. Optimista vagyok, hiszen az egyik alelnök túl azon, hogy magyar, de a kenusport jeles képviselőjeként megfelelő szakmaiságot is képvisel, és befolyását latba vetve helyes döntések születhetnek.
|
19. |
Kata |
2010-08-27 09:02:58 |
Ilyen alapon melyik sportág nem unalmas?
A Forma-1 a maga 1,5-2 órás futaival nem az?:))
Én a női kenun azért nem csodálkozom mert már van női foci is meg női súllyemelés is. No comment.:) |
20. |
Sunsplash |
2010-08-27 09:52:46 |
Ahogy a női birkózás, súlyemelés, és box borzasztó női szemmel nézve, úgy a női kenuzás is. Én igazán megértem a minden területen elérni vágyott egyenlőséget, de valahol megálljt kellene szabni ennek a túlzott emancipációnak. Már alapban a kajakozás sem nőies (bár magam is kajakoztam tíz évig, és nagyon szeretem ezt a sportot ma is), de a női kenuzás kiveri nálam is a biztosítékot. Ha valaki nő létére kenuzni akar, ám tegye, de hobbi szinten. De, ne engedjék, hogy versenyszerűen, pláne nemzetközi versenyen bohóckodjanak. |
21. |
Rév Ambrus |
2010-08-27 10:01:10 |
NAGYON ÖRÜLÖK, HOGY LETT NŐI KENU SZAKÁG!!!!! Noha én kajakos vagyok, a női egyenjogúság keretében támogatom a női kenu szakág megalakulását. Mit vártok? Kezdő dolog! A Rudas fürdő női napja, amit szintén támogatok és férfi létemre részt vettem kiharcolásában, érthető, hogy az elején nem volt sűrűn látogatott! Ez az idővel változott, csak jóindulatú viszonyulás szükséges. Ha orvosilag nem javasolt a női kenu, akkor miért van női súlyemelés? Szerintem elfogadtatatlan, hogy mások mondják meg, kinek mi jó! |
22. |
Rév Ambrus |
2010-08-27 10:05:36 |
Nagyon aggasztó volt az is, hogy a Rudas fürdő női napját is rosszindulatúan fogadták, hiszen az a török fürdő tradícióin belül is TERMÉSZETES, hogy egy egycsarnokos fürdőt váltva használnak nők és férfiak. A török korban is így volt a Rudasban. |
23. |
Bendes |
2010-08-27 10:15:09 |
Maximálisan egyetértek a cikk íróval és Soós Árpival. Én csupán 4 évig kajakoztam, kenuztam, de a TV-t kikapcsoltam mérgemben, amikor láttam, hogy egy világversenyen ezt művelik. A sportág megszégyenítése. Mellesleg gyanítom, hogy a lengyelek (pedig kedvelem őket), mostanában egy ifi EB-t sem fognak megrendezni. Szinvonal alatti volt a rendezés. A női kenut ne is hozzuk szóba, mert legszivesebben az ablakon keresztül vágtam volna ki a TV-t. Miért muszály erőltetni azt ami nem megy? Ennyire senki nem lehet feminista. |
24. |
Bence |
2010-08-27 10:17:23 |
Nem tudom miféle hóbort, az hogy a nők kenuzzanak, de ez egy oltári nagy baromság.
Sok év állandó félterdeléses terhelés mellett megcsavarodik a medencecsont, ami férfiak esetében - nagy ügy - előbb-utóbb, de hamarabb csípőprotézishez vezet, de nők esetében a szülést teszi lehetetlenné.
Márpedig nőknek a legelemeibb feladatuk a szülés, a gyermekáldás biztosítása és így a nemzet gyarapítása.
Hogy más nemzet mit tesz ezügyben, finoman szólva is leszarom, de magyar ilyet ne tegyen!
S ne álljon ilyen hülyeség mellé a hazai kajak-kenu tárasadalom semmilyen szegmense sem..
Üdvözlettel: Bence
|
25. |
Picúr |
2010-08-27 10:24:44 |
Tobb creditet erdemelnek ezek a lanyok ,mint ahogyan beszelnek roluk. Egy uj sportag felfejleszteserol van szo es a hibak azert fontosak, hogy tanulni lehessen beloluk a jovo szamara.
Ezek a lanyok tortenelmet irnak, mert rajtuk keresztul tapasztal a sportag. "Ez az lanyok , menni fog,ugyesek vagytok, kezdetnek nem rossz!" ---talan igy kellene ,nem? "
Udv. Picur
|
26. |
Sós Viktória |
2010-08-27 10:29:25 |
A kajak-kenu sportágra szégyent hoz a női c-1. Nincs értelme, eddig is megvoltunk nélküle most akkor minek kell. Ja és régebben azért nem lehetett a nőknek kenuzni mert a méhükre veszélyt jelentett,és most meg nem. Számomra elég érdekes.
Sajnálom a férfi kenusokat, és gratulálok a FÉRFI kenusoknak és az összes kajakosnak főleg a nőknek, így kell ezt csinálni mint a NŐI kajakosok!!
Szép volt lányok!! |
27. |
Boborján |
2010-08-27 10:46:37 |
Én nem vagyok ellen, hogy a lányok kenuzzanak ha jól esik nekik, hiszen ennél sokkal haszontalanabb dologgal is tölthetnék az idejüket. De azokat a versenyzőket kifejezetten sajnálom, akik más számokban, ahol valóban hatalmas küzdelem árán értek el sikereket, mert a közvélemény szemében az ő teljesítményük is csökkenhet azáltal, hogy az ICF hagyta a sportág image-t rombolni a női kenu jelenlegi színvonalával.
Talán el kellett volna gondolkozni az ICF-ben, hogy előbb próbáljuk csak ki néhány évig a világkupákon kiegészítő számként, aztán ha felfejlődött megfelelő szintre, akkor jöhet a vb. Addig csak ciki, de nem kicsit. |
28. |
Rév Ambrus |
2010-08-27 10:56:39 |
Bencének azt üzenem, hogy egy fanatikus iszlám (vagy bármilyen patriarchális vallású) ember is felvilágosultabb annál, minthogy ilyet mondjon, hogy a nők legelemibb feladata a szülés és a nemzet gyarapodása. Mi az, hogy a nemzet gyarapodása??? Ha valakinek nem lehet gyereke, legyen az férfi, nő, az nem végzi dolgát???? Ez tiszta bigott, bornírtság! Amúgy a szülés az emberi faj fenntartása, nem a nemzeté! |
29. |
Urbi |
2010-08-27 11:55:52 |
Nekem tetszett, a legközelebbi VB-ből csak ezt fogom megnézni! Ennyit már rég röhögtem!
De, amióta bevezették a Női kenut lesütött szemmel letagadom, hogy kenus vagyok / voltam. |
30. |
tartan |
2010-08-27 13:42:43 |
Kedves sporttársak mielőtt végképp sárba tiporjuk az ICF-t ne felejtsük el, hogy a nemzetközi olimpiai bizottság kezdte a harcot a sportágak egyenjogúsításáért, sajnos kizárással fenyegetve az olimpia programjából azokat, amelyekben nők nem indulhatnak. Az ICF ha úgy tetszik pont a kenu sport olimpiai megmaradásáért küzd a női szakág behozásával. Az természetesen képtelenség, hogy így a kezdeti lépéseknél rázúdították a világra. Azt kellene átgondolni inkább hogyan lehetne ezt ténylegesen úgy bevezetni, aminek értelme, értéke és színvonala is lesz. Ehhez évek kellenek. Ui: ha már ilyen nagy az igény a NOB-nál az egyenjogúsításra, kíváncsi leszek a férfi szinkron úszásra?! |
31. |
Dórcccí |
2010-08-27 14:04:28 |
Kedves MKKSZ szövetség tagjai,vezetői!
Én nem szeretném megbántani,sem a szövetség vezetőit,sem a női kenu szakág résztvevőit,de szerintem,mint láttuk a Vb-n teljesítetteket,az alapján semmi értelme nincs betenni a világversenyek programjába ezeket a futamokat!
Bár érzésem szerint fel tudnának a versenyzők készülni egy ilyen versenyre,csak időt kell nekik adni!
|
32. |
Nagy László |
2010-08-27 14:15:45 |
Nem itélem el a női kenut.Lehet egészségtelen ,de nem hiszem hogy jobban mint a női súlyemelés.Végsősoron minden élsport károsan terheli a szervezetet.
A VB-n tényleg ostobaság volt így felvezetni,mert ez inkább visszaveti mint előre mozdítja az ügyet.Egyetértek a felfutatási idővel,addig pedig max bemutató szinten hisz az aranyérem nem lehet hasonló értékű mint a többiekké.Ezzel a többi szakág munkáját húzzák le.
Több lehetőség is lenne hogy picit is jobban nézzen ki.Lehet nem egyből ilyen kenukba kellet volna térdelni.Még a PC-t is megkockáztatnám.
Másik lehetőség vegyespárosok felállítása,ahol nem volna gond pályán tartani a kenut és nők is megmutathatnák magukat. |
33. |
Frontier |
2010-08-27 14:27:53 |
Picúr!
"ezek a lanyok tortenelmet irnak"
Milyen történelmet? A történelem lapjaira is felkerült elég sok hülyeség és rengeteg halálraíélt zsákutca és hiábavaló próbálkozás. Ez is ilyen! |
34. |
Árpi |
2010-08-27 15:06:36 |
A fene megeszi! Ez borzalom! |
35. |
Klock Imre |
2010-08-27 15:27:46 |
Volt kenusként, engem is felháborított kedvenc sportágam lejáratása. A szenvedést látva az jutott eszembe, hogy pár perc után miért nem zártak ki minden olyan indulót, aki még a rajthoz beállni sem képes. Annak idején még kis kupákon is mérlegelés nélkül zavarták el a rajttól azokat, akik pl. oldalszélben nem tudtak a pályájukon maradni a rajtnál, vagy képtelenek voltak a rajtbíró utasításait végrehajtani. Ha jól tudom jelenleg is van ezekre a helyzetekre vonatkozó szabály. Miért nem alkalmazták?
A kenus hölgyek edzőinek javaslom, hogy kezdjenek el szégyenkezni, ha eddig még nem tették, mert ez a bénázás az ő felelősségük is.
A szenvedés helyett én szivesebben megnéztem volna a váltókat és az 5000m-es számokat, ezek azonban valahogy mindig kimaradnak a közvetítésből, valószínűleg nem elég látványosak. |
36. |
BéKa |
2010-08-27 16:12:25 |
Én eleve nem értem, mi visz rá egy NŐT, hogy kenuzzon. Értem én, hogy a nők is szeretnének bizonyítani minden téren, de ez már túlzás! Egyszerűen felháborító! Sokáig nem is volt minden évben VB, a női kenusokat meg egyből felveszik a programba, versenyszámként??? Ha nagyon akarnak kenuzzanak, de tisztességesen! Lejáratják azokat a versenyzőket, akik az egész életüket ennek a csodás és sikeres sportnak szentelik. Szerintem meg kellene hagyni ezt a sportot a férfiaknak! |
37. |
Hozé |
2010-08-27 16:26:41 |
Hmmm. Gondolom Angolában nem kellett sok selejtezőt megvívni, hogy valaki kvalifikálja magát a VB-re. Ergo ha valaki lapátot fog és nevezik pikk-pakk VB döntős. Pláne a kenu kettesben ahol 5 egység jelentette a mezőnyt. Ez vicc! |
38. |
Ralph |
2010-08-27 16:34:28 |
Unfortunately such events undermine and deflate the results that ICF achieved for the past 5-10 years and which made the appraisal of the kayak-canoe sport grow and caused that the race events became broadcastable and enjoyable on television. We identify with the efforts of ICF aimed at making the races more colourful, but we would kindly like to ask you to reconsider what had happened and draw the appropriate conclusions.
That's right! |
39. |
sefbacsi71 |
2010-08-27 16:56:05 |
nem kell női kenu amig nem érnek el egy bizonyos szintet..
amit lehetne ellenőrizni persze külön bemutatószámkánt a EB-k VB-k végén amiker TV már nem közvetít...
Mivel én is kenuztam kenuzok hát nagyon felháboródtam...
Az A már valami színvonalt nyújtott de az is messze van még attól amit valóban tudnának...
szerintem nemhogy egy hónapot .. még egy hetet sem készült a B döntő többsége...
|
40. |
Terebi |
2010-08-27 17:00:45 |
Fatima Antonio bénázása:
http://www.youtube.com/watch?v=_uKI-CWRLzI |
41. |
Román Sanyi |
2010-08-27 17:26:07 |
52 éves létemre még nem térdeltem ebben az új fajta kenuban, de szerintem eséllyel indulhatnék a VB -n ha kiheréltetném magam. Persze kérdés meg éri -e. |
42. |
Füstös István |
2010-08-27 17:50:46 |
Sziasztok!
Hát én mint kenus azt httem sírva fakadok... most sorolhatnánk a problémákat amit elcsesztek az ICF-nél de inkább a megoldásokat keressük!
Bevallom ez 2. bejegyzésem de az első nem sikerült túl kultúrálta így azt inkább nem küldtem el és tovább gondoltam hogy lehetne segíteni a hölgyek részvételét Szeretett sportágamban a kenuban!
Ha személy szerint tudnék javasolni az ICF nek a női kenu szakág fejlesztése érdekében akkor ezen pontokat tartakmazná:
1. Eb és Vb időpontjában és helyszínén a programon kívűl rendezni kéne a kenu női szakág versenyeit.
bemutatóversenyként.
2.országonként 4 vagy 5 versenyző indulhatna hogy több hölgy is edzhessen országonként annak reményében hogy indulhatnak!
3. az elődöntőkbe csak országonként 2 versenyző juthatna tovább mint úszásban hogy az előfutamok is nagyobb versenyt hozzanak.
4. Döntőbe már országonként csak egyhölgy juthatna be hogy több (9)országnak drukkolhassanak a döntőben.
5. pénzdijjazás is kéne a helyezetteknek a további felkészülés érdekében vagy másik lehetőség hogy évente több nemzetközi tábort állna a nemzetközi szövetség ingyen vagy olcsóbban.
lehet hogy kissé elrugaszkodott elképzelés és pénzt is kell beletenni az utaztatások miatt de ha mást nem megfontolandónak érzem
további szép napot mindenkinek, mozogjunk sokat! |
43. |
Egy kajakos... |
2010-08-27 23:16:31 |
Sziasztok! Én őszintén szólva örülök, hogy van ilyen lehetőségük a lányoknak/hölgyeknek! Az egy dolog, hogy szerepelnek a versenyeken hiszen valahol mindenkinek el kell kezdenie, arról pedig nem tehetnek, hogy nem vezették be hamarabb a női kenut. Akkor talán több idejük lett volna a felkészülésre. Olvastam több helyen a versenyen kívül indulást, már elnézést de azt nem látná ugyanúgy mindenki aki ott van?! Szerintem igen is megérdemlik a lehetőséget, annak idején mindenki megharcolta a maga kis harcait, bénázásait! Joguk van próbálkozni, hiszen sok munkát fektetnek bele, attól függetlenül, hogy milyen gyorsak,és eredményesek! Remélem így marad minden, ahyog most van. Sok sikert minden kajakosnak és kenusnak a jövőben!!! |
44. |
botond |
2010-08-28 01:04:12 |
Sziasztok.Szinte mindenkivel egyet értek, katasztrófa volt látni a lányok bénázását!! Kb olyan volt, mintha az utcáról beültettünk volna embereket k1-be és elvártuk volna tőlük, hogy versenyezzenek, szerintem egytől egyig beborultak volna.Az a probléma véleményem szerint, hogy miután kitalálták a női kenut, (ami nem baj, miért ne kenuzhatna egy nő)egyből c1-be térdeltették be őket. Én amikor elkezdtem kenuzni ha nem tévedek pc7-ben kezdtem, majd néhány hónap után ic4-ben folytattam, aztán pc1, pc2, utána c1.Ja, és télen sok-sok tanmedence, így kb másfél két év után jutottam el a c1-be, de ekkor már tudtam evezni, csak a hajót kellett megszoknom. Valahogy ezeknek a hölgyeknek ezek a lépcsőfokok kimaradtak, következésképpen, egy billegős hajóban egy tanulnak meg egy rossz technikát, azaz nem tanulnak meg rendesen evezni.Azzal vannak elfoglalva, hogy túléljék a vízen... nem ők a hibásak, az edzőjüknek kellett volna azt mondani, hogy "te még ne indulj ezen a versenyen, mert leégeted magadat...." |
45. |
Forsyte |
2010-08-28 12:13:14 |
Kedves "Egy kajakos..."!
Te nem érted a lényeget. Minek szól hozzá az ilyen? |
46. |
geyamasszor |
2010-08-28 13:24:41 |
Basszus én azt hittem,hogy egy elcseszett edzés volt,de ezek szerint verseny?Mert még utánna sem tudták,hogy mi történt,mármint a kenusok vagy mik! |
47. |
Heni |
2010-08-28 16:49:43 |
Sziasztok!Szerintem ez valami botrányos nem értem h mit keresnek itt,ha még be sem tudnak állni a rajthoz.Egyébként azt sem értem,hogy a nők miért kezdték el a kenut?!egyáltalán nem egy női sport akkor inkább kajakozzanak,vagy evezzenek ha minden képpen hasonlót szeretnének sportolni,de ez szégyen amit ők ezen a versenyen produkáltak.És "Egy kajakos..."! szerintem ezt te magad sem gondoltad komolyan,legalább is remélem.Üdv:Heni |
48. |
EagleEye |
2010-08-28 16:51:05 |
KEdves Forsyte, Pedig igaza van az "egy kajakosnak: A negativ , allandoan mindent leszolo es elegedetlenkedo emberekkel van itt baj,akik meg ki sem tudjak fejezni magukat normalisan,csak a masikakat leszolni az megy. HA mindenki ilyen lenne meg minig az oskorban tartanank es minek kezdjunk bele akarmibe is,ugysem fog menni. "JO" hozzaallas Gratula! |
49. |
Heni |
2010-08-28 17:04:24 |
"EagleEye"!Érdekes amit írtál mert te most épen mindenkit leszóltál és elégedetlenkedtél.Akkor most miről is beszélünk??Ha jól tudom akkor itt a videóról kell kommenteket írni,és nem egymást szidni. |
50. |
Eagle Eye |
2010-08-28 17:24:52 |
"Heni" ! FElreertettel valamit. NEzd meg mit irtal (47) honnan fuj a szel.
|
51. |
Egy kajakos... |
2010-08-28 18:10:06 |
"Forsyte" ha az a 'lényeg', hogy keressük mindenben a hibát akkor nem is szeretném érteni azt hiszem.
"Heni", de igen teljesen komolyan gondoltam... ha a te szemszögödből közelítünk akkor a súlyemelés sem nőies, meg a vívás sem, meg a lövészet sem és még sorolhatnám ez már abszolut nem szempont a mai világban(mármint h mi a férfias meg a nőies)!!
"EagleEye" egyet értek!:) |
52. |
Stifi |
2010-08-28 19:49:11 |
Számomra hihetetlen hogy ilyen komolytalansággal bánnak ezzel a remek kiemelkedő sportággal.Nagyon kezdő kenusként voltak ilyen problémák kisebb versenyeken, de ez...megdöbbentő :( |
53. |
lecsó |
2010-08-28 20:03:49 |
ez szégyen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:@ |
54. |
bridge |
2010-08-29 14:56:09 |
Ha már női kenu, akkor se feltétlen C-1 -el kellenne kezdeni. Évek (!!) kellenek ahhoz, hogy biztonságosan mehessen benne a versenyző. Szóval menjenek a lányok PC-ben, régebbi C-1-ben, indiánkenuban, mindegy, csak tudják kezelni a hajót. Aztán ha összejön két előfutamra elég C-1 -es C-2 -es női kenus, akkor mehetnek a vb-n. Addig csak matiné. |
55. |
Kenus társ |
2010-08-29 19:36:21 |
Sziasztok!az elöttem történt 10-15 komenthez szolnék!Én nem leszolni és NEGATIVOSKODNI akarok ezzel, és a női kenusokat sem lenézni akarom, de ez a szakág botrány.Ha máár bevezették aminek én nem örülök mert igyis egyre rosszab helyzetben van ez a sport erre még ezzel a komolyatlan szerepléssel is megszégyenitve lett, akkor kellene egy idő hogy legyenek olyan versenyzők akik FELVANNAK KÉSZÜLVE erre és csak utánna kellene nemzetközi versenyszámot csinálni belölle.Mert igy csak idő húzás az egész, és ami látványos és izgalmas lenne az már nem fér bele a műsórba ahogy mondja is a videóban a riporter!!!Minden tiszteletem a kanadai lányoknak de a többi ország versenyzőjét és magát a sportot csak leégetik ezzel! Köszönöm sziasztok.
|
56. |
Egy kenus |
2010-08-29 21:10:01 |
EgleEye és kajakos!
Tudjátok, hogy merre vagytok arccal?
Itt van egy nyilt levél a Nemzetközi Szövetségnek, benne a tények és indokok, hogy mekkora hiba a női kenu világversenyen való szerepeltetése, mellékelve egy video, amely feketén-fehéren mutatja, hogy hogyan teszenk röhejessé egy sportágat...
Erre ti ideírjátok, hogy ez így rendjén van... Fordítva ültök a lovon vagy csak szimplán nem értitek, hogy miről is van szó. |
57. |
Zsuzsa |
2010-08-29 22:01:28 |
Rossz volt nézni, nem ütötte meg a VB szintjét :( |
58. |
nv72 |
2010-08-30 08:57:10 |
I searched this video.I saw it in live! It was ridiculous. ))))) |
59. |
T.L |
2010-08-30 15:14:05 |
Fülembe jutott hogy a négyes számok azért lettek a nemzetközi versenyekről törölve mert rontja a kajak-kenu sport színvonalát.Itt a leglátványosabb számokról van szó!Kérdezném a botrányos női kenu nem rontja a színvonalat?Nevetségessé teszik ezzel a sportunkat.Vissza a négyesekkel.Nincs szükség a női kenura.T.L |
60. |
Kenus társ |
2010-08-30 16:29:23 |
Egyet értek T.L enéll jobb hozászólást nem is lehet irni!!!! |
61. |
Marschalko Alexandra |
2010-08-30 19:31:37 |
Mint Magyarorszàg első női kenusa, aki reszt vett a Vb-n kicsit szomorúan olvasom, hogy az A döntőt senki nem említi meg, ahol én is szerepeltem. A médiának köszönhetően erről senki nem beszél, pedig itt nem volt gond a beállással és a gzöztes idő 48mp volt, ami már nem is lassú. A B döntővel én sem értek egyet, ezt nem kellett volna megrendezni. De megemlíteném, hogy a Sydney Olimpián az egyik fejlődő ország uszóját állva ünnepelték, mert nem fulladt bele a medencébe, s sikerült célba érnie. Ez a sportoló egész életére egy olyan élménnyel gazdagodott, hogy valószinű mindig támogatni fogja a sportot. Csak nálunk magyaroknál van az a nézet, hogy sportoló csakis az aki nyer,ha már csak döntős, akkor lehúzzuk. Pedig ő mögötte is ugyanannyi munka van. Nem a női kenu miatt vették le a számokat:az 500 négyeseket a váltók miatt, a 200 négyeseket, pedig az 5000m miatt szüntették meg, és ennek bárki utána is nézhet ha nem hiszi el. S az is igaz, hogy az ICF azért vezette be, mert igy próbálja megmenteni a kenu sportágat az olimpián. Mivel trambulin, strandröplabda stb után még sok sportág pályázik a kenu helyére....De ha ti többségében ezt támogatjátok hamarosan nem fogtok kenut a TV-ben látni, se nőit, se férfit. Inkább azon kéne gondolkodni, hogy lehetne a női kenut fejleszteni, a vegyes párost például jó ötletnek tartom.
Egyébként én is annyit edzek mint a kenus fiuk, mindezt minden támogatás nélkül s nappali főiskolai tanulmányaim mellett, mivel nekem az ösztöndijra is szükségem van, hogy versenyezési költségeimet fedezzem. Nem kérek senkit, hogy támogassa a női kenut, mindenki leirhatja saját véleményét, de legalább mielőtt hozzászoltok, nézzetek utána a valós tényeknek.... |
62. |
Gyűrű János |
2010-08-30 20:06:47 |
Igen lányok kenuzzatok nem kell egy kenusnak nőiesen kinézni, és nem is fog. Ahoz hogy a hajó menjen kikell alakulnia olyan hátnak mint a Kolóé, olyan mellizmoknak mint a Sumáké, oly csuklónak mint a Hofié és közel olyan arc élnek mint a Wichmané volt fiatalon. Én nem akarok ilyen nővel mutatkozni, ezekkel járjon a Rév Ambrus. Balog Anikó hogy bánhatja hogy késön lesz női kenu, mert csinos kajakos volt, ha szép nagy erős kenus lett volna nem kellett volna két fiút szülnie, s ha hiányozna a szex egy csomó gyengéb férfit bármikor megerőszakolhatott volna.Nézzétek meg a nők közül ki emel súlyt és kifog kenuzni és mivé lesz ha komolyan csinálja? |
63. |
kenu is life |
2010-08-30 21:34:11 |
szánalom....teljesen feleslegesnek tartom a női kenut! |
64. |
kajakos susan |
2010-08-30 23:45:26 |
Számos előttem szóló véleményét szeretném összefoglalni és kiegészíteni:
A női kenut egészségügyi szempontból én sem támogatom (orvostanhallgató vagyok), de ha a NOB a férfi kenu levételével fenyeget, megértem az ICF döntését. Ha már van női súlyemelés, ám legyen női kenu is, magukat teszik tönkre a lányok, saját döntésük. A társadalom túlzó emancipációs törekvései ellen amúgy sem lehet mit tenni...
Értetlenül állok viszont az előtt, hogy egy teljes sportágat egy tollvonással megteremtenek, és útjára engedik... Egyet értek azokkal a véleményekkel, hogy először PC-ben kellene a hölgyeknek próbálkozniuk, és csak bizonyos szintidő alatt induljanak világversenyen. Így kiküszöbölnénk ezt a botrányos és ciki B-döntőt, de utat adnánk az A-döntőnek is, amennyiben színvonalas.
Szeretném üzenni az előttem hozzászólóknak, hogy ne itt személyeskedjenek, mert lejáratja a honlapszerkesztők kezdeményezését, mely szerint ezt a levelet az illetékes szervezeteknek továbbítani szeretnék. Sárdobálás és szörnyülködés helyett inkább próbáljunk meg építő jellegű kritikával élni.
Javaslom például a levél kezdeményezőinek, hogy indítványozzanak orvosi véleményezést a női kenuval kapcsolatban (vagy ha ez már elkészült, kérjék közzétételét!), lobbizzanak a négyes számok mellett a már említett érvekkel, és aki valóban ért hozzá, készítsen egy szakmai tervet, hogy hogyan lehetne a női kenuzást oktatni és felmenő rendszerben ilyen szakmai túlkapások nélkül bevezetni a világversenyekre. Ha már egyszer muszáj a NOB miatt...
Sok sikert kívánok mindezekhez!
Üdv
|
65. |
KENUKIRALY |
2010-08-31 11:06:52 |
"Egyébként én is annyit edzek mint a kenus fiuk"
ez nagy túlzás,max fele annyit és akkor még jóindulatú vagyok... |
66. |
Vuk |
2010-08-31 11:19:46 |
Kedves Sporttársak és Sportbarátok!
Nyissátok ki szemeiteket!
Gondok sokkal összetettebbek, minthogy a jéghegy csúcsát kiemeljük a női kenu szakosztályt.
Vegyétek észre,hogy a kajak-kenu sportág elindult a lejtőn lefelé(ide értve a magyar kajak-kenut is).Igaz a magyar eredmények nem ezt mutatják,de még a vak is látja,hogy pár klasszis versenyző hozza évről-évre az eredményeket(tisztelet a kivételeknek).
Hol vannak a többiek? Miért nem jutnak el a korosztályos- és az utánpótlás bajnokok a felnőtt elitbe?
Ahhoz,hogy a sportág megőrizze méltó hírnevét meg kellene becsülni a tehetséges,eredményes szabadidős versenyzőket,mert belőlük lehetnek élsportolók,olimpiai bajnokok a magyar nemzet és a sportág büszkeségei. Ha nem becsüljük meg az eredményes fiatalokat akkor nem lesz minőségi utánpótlás és dobogós felnőtt mezőny sem a nemzetközi versenyeken. Jelen estben gondolok arra ha v.milyen egység nyer több ob címet 1 versenyen miért kell „b*sztatni” őket,mert az 5.versenyt elrontották. Mindenki gondolkozzon el a saját háza táján,hogy milyen vezetőség is van ott… Bár ez nagyon ritkán szokott megtörténni,mert jó pár esetben a vezető/k „ossza az észt” aki legkevésbé ért a dolgokhoz, még mindig a régi rendszerből él és a szerint gondolkozik… ”Szabadidős” gondok mellett az utánpótlásnál is akadnak gondok amikor a nemzetközi versenyen induló versenyzőtől is aki dobogón áll és hozza a pontokat(vele a nem kevés pénzt az egyesületének) az egyesület tagdíjat kér a versenyzőtől. És akkor nem is beszéltünk arról,hogy hallani lehetett olyat is amikor az utánpótlás válogatott versenyző edzőtábori „költőpénzét” zsebre teszi edző,mert úgy gondolja megérdemli(nem elég neki az edzői fizetése és a versenyzői által elért eb,vb címért járó jussa).
Ezek után ne csodálkozzunk,hogy több tucat tehetséges,szorgalmas korosztályos bajnok ott hagyja az egyesületét az egész sportágat és a sportot.
Kajak-kenu népszerűsége az elmúlt években sajnos csökkent. Még ha páran nem is így látják sajnos ez a szomorú tény. Ennek a sportágnak is meg kell újulnia, ha életben szeretne maradni és nem akar a süllyesztőben eltűnni. Sportág eladhatóságára, népszerűsítésének növelésére volt jó ötlet pl. váltó ,de ez a női kenu jelen helyzetben csak nyomja lefelé az egész sportágat a süllyesztőbe. Női kenuzás esélyét, szépségét meg kell adni, de csak fokozatosan és módjával először csak ob-k majd világkupák aztán eb,vb és legvégül az olimpiaversenyzési lehetőségét,ha már van megfelelő színvonalú,létszámú mezőny.
Addig is további sportsikereket!
Hajrá Magyarok!
|
67. |
Marschalko Alexandra |
2010-08-31 19:13:55 |
Kedves Kenukiraly! Ha ekkora nagymenő vagy, akkor legalább vállald fel névvel együtt a véleményed. Én darabszámra és beletett időre gondoltam, nem kilométerre, az természetes, hogy ugzanannyi idő alatt nem tudok annyi kilométert leevezni, mint a fiúk. Ezt az edzőm is pontosan tudja, amikor megírja nekem az edzéstervet... |
68. |
Fonó Dávid |
2010-08-31 20:50:36 |
Kedves Alexandra! Nekem Tetszik, hogy védi a mundér becsületét. Tegye is! Ha hisz valamiben, akkor csinálja és meglesz az eredménye. Biztos, hogy a női kenu még gyerekcipőben jár, ezt el kell ismerni, de az úttörőkre szükség van. Maga az! Ellenben Fatima Antonio és a B döntő többet rombolt, mint amit Önök felépítettek. |
69. |
meg még |
2010-08-31 20:52:50 |
...érdekelne a véleménye a női kenu kettesről, hogy látja azt az 5 induló párost? |
70. |
Takács László (POFI) |
2010-09-01 11:01:13 |
Sziasztok,
A véleményemet a nélkül írom le, hogy láttam volna a közvetítést. A hallotak alapján eltudom képzelni a jelenetet.
Ezt a nyílt levelet eltúlzottnak tartom főleg, hogy direktbe az ICF-hez ment.
Feltételezem, hogy az első EB (1933 Prága) összes futama a vicc kategóriába tartozott.
Ezek a nők mindenféle kenus múlt nélkül mentek az első világbajnokságukra. Maximum 1 éve, de inkább tavasz óta, próbálgatják irányítani, megtérdelni a kenut. Ahhoz képest nem rosszul. Szerintem nem tudtok túl sok olyan férfi kenust felmutatni, aki felnőtt korban kezdett el kenuzni és 3-4 hónap múlva még nem eset kelt a kenuban.
Ez inkább tiszteletet érdemelne, hogy egy ilyen nehéz sportággal próbálkoznak a lányok (ez nem kajak, hogy második gyakorlásodon már megy a durva technika). Ahelyett, hogy kritizálnám a lányokat én inkább segítenék, szurkolnék nekik, hogy minél hamarabb megtanulják kenuzást.
Ebben az esetben a „féltően szeretett sportágatokért” nem aggódni fogtok, hanem tesztek valamit azért, hogy megújuljon.
A laikus tv néző egy pofon egyszerű dolognak gondolja a kenuzást. Most láthatta, hogy komoly gyakorlás és edzés van a látvány mögött.
Fogadjátok el, hogy ez egy új sportág és a most indult lányok a sportág úttörői. Biztos vagyok benne, hogy a ma kezdő 14-15 éves lányok 4-5 éven belül felfejlődnek a profi szintre és látványos versenyeket nézhetünk majd tőlük is.
|
71. |
Bakonyi József |
2010-09-01 13:28:06 |
Az a legnagyobb bajom a dologgal, hogy a B döntő résztvevőit mélyen megalázták. Főleg saját sportvezetőik. (Sajnos megítélésem szerit a hozzászólók közül is néhányan) Valamikor én is azt halottam, hogy azért nincs női kenuzás mert, a női szervezetnek ártalmas ez a mozgásforma. Ma amikor naponta dőlnek meg mindenféle beidegződések az egészséggel, táplálkozással kapcsolatban, lehet, hogy már ez sem igaz. Mindenesetre erről hozzáértő és tapasztalt orvosok véleményét tartom én mérvadónak. Ha összehasonlítjuk a kajakos hölgyek és a férfiak izomzatát, jelentős különbség mutatkozik, ami gondolom természetes. Ez a különbség vélhetően, meg fog maradni a kenusok körében is. ( Ha ez előbb eszünkbe jut, talán Balogh anikót sem bántjuk meg.)Ismereteim szerint Kanadában már egy ideje létezik női kenuzás. Egyszer láttam fényképet egy tízes kenuban térdeplő női csapatról. Semmi kivetnivalót nem láttam rajtuk. A magyar kajak-kenu sport erejét jelzi az, hogy több év hátránnyal indulva, volt döntős versenyzőnk. Én csak gratulálni tudok Neki. A B döntő eseményei valóban ellenérzést szülhetnek sokakban. Hiteles, tárgyilagos és elkötelezett szakemberek megfelelő kommunikációval rendet tehetnek a fejekben. |
72. |
Gyűrű János |
2010-09-01 16:06:13 |
Bakonyi, írhattam volna közvetlenül neked de akkor csak te olvasod. Te szerencsétlen "ha halgattál volna" Anikót több mint negyven éve ismerem akinek cizellált humora és kiemelkedő intelengenciája van, nem úgy mint neked, kérte hogy megvédd, pont te. NEM azért mert már akkor versenyeztem mikor azt sem tudtad hogy a kenuban nem hanyat kell ülni a menet iránynak, hanem azért mert ismerem az tevékenységed, és tudom én mit hoztam létre amit te most rövid idő alatt felélsz és tönkre teszel. Teszed ezt a kenuzás ellen. Bocs hogy itt de ez az ember felháborit. |
73. |
SKata |
2010-09-02 11:25:19 |
Hát, ez rettenet volt! Nem hittem a szememnek! Sosem vágytam kenuzni én jól elvoltam a kajakban. Nem szerencsés, hogy így, ilyen felkészültséggel a tévé elé kerülnek a (kevés sikerrel) próbálkozó hölgyek, mert ez a teljes szakág lejáratása. A sportért és eredményekért hozott könnyeket, a vért/verítéket hagyjuk a hétköznapokra, a hosszú, izzasztó edzésekre. Más sportágban sem mutatják be - pláne nem világversenyen - a "szenvedő oldalát" az adott sportnak. Kérdem én: látott már valaki világversenyen mondjuk olyan úszót, aki nem tudott rajtolni a kőről, vagy bukófordulózni a hossz végén? Lehet, hogy ez sarkított példa, de itt alaphiányosságokat láttunk. Nem hiszem, hogy ennek így kellene lennie. Végre sok-sok év után - nagyon sok elhivatott sportolónak - sikerült méltó helyére tenni ezt a gyönyörű, és igenis látványos sportot, ahol az erő, a ritmus és a csendes - a magunkkal és az ellenfeleinkkel vívott - harc jelenik meg együtt. Én a végeredményt szeretném látni továbbra is a tv-ben, és nem a próbálkozást. |
74. |
KOVÁCS TOMI |
2010-09-02 14:04:29 |
Én is egyetértek azokkal akik azt mondjak:SOHA TÖBBÉ NEM AKARUNK NŐI KENUVERSENYT LÁTNI....
Ezzel a kenu sportot alázzák meg ezek a bukott kajakos "lányok".Arról nem is szolva hogy semmi sportértéke(vagy legalábbis nem versenysport )sincs... |
75. |
Kenus Úr |
2010-09-03 13:48:34 |
Itt sokan elfelejtik, hogy a kenu nem csak egy sport, hanem egy kultúrkör is azonos mozgást űző, egymást az elvégzett munka és eredmények miatt megbecsülő emberek között. Ez a kultúrkör az elmúlt 60 évben kialakította a saját teremtéstörténetét, mithológiáját, himnuszát, nótáit, kódexét. Ebbe a világon egyedülálló sport-kultúra jelenségbe erőltettek bele egy olyan dolgot a női kenuzással, ami teljesen idegen tőle. Véleményem szerint ez sokkal fontosabb, mint, hogy egészséges-e vagy sem ez a mozgás a nőknek. |
76. |
GM |
2010-09-04 10:54:17 |
Sajnálom szegényeket...mögöttem is hosszú kajakos versenyzői múlt van, ami nagyon sokat adott emberileg. A mi időnkben még egyértelműen tiltották orvosilag mert a medence deformálódását okozza, és megakadályozza a gyermekszülést. Ez most is így van, ahogy többen megjegyezték. Nem lenne szabad elfelejtenie a női kenut támogatóknak, hogy a nők az élet minden területén hangoztatott "egyenjogúsága",fene nagy "önmegvalósítása", meg a mindenkinek joga van azt csinálni amit akar elv oda vezetett, hogy lassan elfogyunk. Nekem öt gyermekem van, tökéletesen sikerült megvalósítanom önmagamat anyaként a családomban, többi nőtársamnak is ezt ajánlom. Ne akarjanak "férfiak" lenni, az emberi evolúció több évezredét nem lehet néhány évtized "emancipációval" felülírni. A kenu a férfiak sportja, kultúrája és remélem az is marad :-) |
77. |
ágonya |
2010-09-09 08:49:52 |
Én (volt kajakos) nő létemre sírok ezen. Vannak olyan dolgok, amiket azért mégse akarjanak már a nők elbitorolni a férfiaktól!!! |
78. |
Kézdy András |
2010-09-11 07:04:48 |
Voltak női traktorosok is.(sztahanov mozgalom -de már annak vége) :)) |
79. |
bazsala |
2010-09-16 08:02:32 |
Már maga a gondolat is igen-igen zsibbasztó volt számomra, hogy a nők kenuznak. Azonban ezt még csak-csak lenyelném, ha mindezt nem egy világbajnokság keretein belül "művelték" volna. 'Ha lúd, hát legyen kövér alapon' kenuzzanak a nők is, de mindaddig eszük ágába se jusson nemzetközi versenyt rendezni, amíg a színvonal a béka segge alatt van! |
80. |
Medgyesy Péter |
2010-09-22 15:32:42 |
Nem egyszerű levélváltás folyik itt. Pro és kontra elhangzik sok minden, aminek helye van és aminek nincs. Azért én sem mennék el mellette szó nélkül. Először is egyetértek azzal, hogy a kenuzás életforma, gondolkodásmód és egyfajta speciális kultúra. 12 évig csináltam. Ma már 50 éves vagyok, de néhány éve van egy Nelo-m, amit nagyritkán elő tudok venni. Akkor más a világ körülöttem. Ha valaki erre a szintre el tud jutni, elmondhatja magáról, hogy kenus. Függetlenül attól, milyen eredményei vannak. Azt hiszem, ebből a kultúrkörből nem szabad kizárni a nőket! És hogy vajon nőies tud maradni egy nő ha kenuzik, vagy sem? Tegyük félre a kajakos-kenus-evezős ellentétetek és gondolkozzunk egy kicsit. Ki meri azt mondani több mai világverő kajakos nőnkre, hogy nem csinos, vonzó nő? Vagy evezősökre. 15 évig volt a feleségem egy csinos, egyébként többszörös világbajnoki helyezett hölgy. Szerintem a fogát verem ki annak, aki meg meri kérdőjelezni a csinosságát. És ti, akik a vízen, kajakos lányokkal nőttetek fel, nem találtak egy olyat sem, aki tetszett? Ne hazudjatok! :-) Szóval a kajakozás és evezés semmivel sem kevesebb, mint a kenuzás. Miért is válnának akkor a hölgyekből elfogadhatatlan maszkulin hegyi medvék? Van köztes helyzet. De ... Valóban kontrollálni kell a világversenyeken való megjelenést. Nem azért, mert a közönség előtt lejáratja a sportot. A közönség jól szórakozott. Ugyanúgy, mint a cirkuszi bohóc esetlenkedésein. És nem kapcsolja össze ezt a férfi kenu, vagy a férfi-női kajakozás sportértékével. Azt majd akkor fogja, ha a női kenuzásnak is sportértéke lesz! Addig akár osztanak érmet, akár nem, jól fog szórakozni és show-nak tekinti. Az a fontos, hogy a mérce azonos legyen atöbbi szakággal. Eddie a sas mindenki kedvence volt. De nem kapott érmet, ugyanúgy ahogy a fuldokló úszó sem. Azt csak a legjobbat kapják. A női kenusok még nem azok. A szakágnak fel kell nőnie, ki kell alakulnia. Akkor lesz mezőny, lesz verseny, lesz teljesítmény és lesz alapja annak, hogy érmet osszanak. Az ICF és a nemzeti szövetségek feladata, hogy ezt kontrollálják. És akkor, személyesen legnagyobb örömömre, láthatjuk a lányokat is hajlékonyan, harmonikusan mozogva siklani a vízen a kenukban. És akár kimehetünk velül egy jót evezni, ahol tuti meg lehet beszélni a randit is ... :-) |
81. |
Madonna |
2010-09-23 09:42:57 |
nem véletlen ,hogy eddig csak férfiak űzték ezt a sportágat.orvosilag sem és a látottak alapján sem ajánlott a női kenu.sok idő míg kialakulna ez a szakág.de én amondó vagyok,hogy nem kéne erőltetni!nekem is tetszik és mikor kajakoztam kipróbáltam én is de,ne rontsuk el főleg ne egy nagy versenyen!!!ne rakjuk össze a hobbit vagy viccet a komoly dolgokkal!!! |
82. |
Nagy Szabolcs |
2010-10-17 18:41:26 |
Nagyon szép dolog ez az egyenlőség... Azért vezették be a női kenut, mert szeretnék elérni azt, hogy csak olyan sport lehessen az olimpián, amiben férfi és nő egyaránt képviselheti magát. Csak, hogy orvosilag ez már nagyon régóta nem támogatott. A méh elizmosodik és nem lesz gyerek. Magyarország amúgyis kihaló félben van, mert sokkal többen halnak meg, mint ahányan születnek. Az sem mellékes, hogy ezek a lányok, durvábbak lesznek izomzatilag, mint anno az orosz úszónők... De ha ezt akarják csinálják, az ő döntésük, tartsuk tiszteletben. Viszont egy világversenyre azért nem csak válogatót kéne tartani, hanem szintidő is kéne. A B döntő szégyen volt. De legyünk büszkék, hogy Szandi becsülettel helytállt a mezőnyben. Itt kívánok neked további sok sikert, mert már nem fogunk találkozni a telepen. |
|
|